Performancing Metrics

برنامه تامین سالانه 2 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب آب برای دریاچه ارومیه | اتاق خبر
کد خبر: 316462
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1394 - 19:11
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه از برنامه تامین سالانه 2 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب آب برای دریاچه ارومیه خبر داد.

اتاق خبر -  عیسی کلانتری  در بیست و دومین جلسه هماهنگی ستاد احیای دریاچه ارومیه از تصمیم شجاعانه وزارت نیرو مبنی بر اعلام و تخصیص سهم حقابه های زیست محیطی از طبیعت قدردانی کرد و گفت: در اولویت قرار دادن نیازهای زیست محیطی در برنامه های وزارت نیرو کار بزرگی است.

وی افزود: اکنون دستور کار مهم سازمان های آب منطقه ای به ویژه در استان های حوضه دریاچه ارومیه، در کنار مسایل اجرایی، تامین سالانه دو میلیارد و 600میلیون متر مکعب آب برای آن است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به تخصیص حقابه دو میلیارد و 600 میلیون متر مکعبی وزارت نیرو به دریاچه ارومیه، از همکاران خود در ستاد خواست برای حصول این مهم به عنوان بازویی صمیمانه و جدی به وزارت نیرو کمک کنند.

کلانتری گفت: زمان وحدت عملکرد همه سازمان های اجرایی عضو کارگروه ستاد برای نجات دریاچه ارومیه است و مهلتی که برای این هماهنگی در نظر گرفته شده بود رو به پایان است.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری شخصا مسایل دریاچه را پیگیری می کند، از مدیران دستگاه های استانی که بار اصلی اجرا را به عهده دارند، خواست که مجموعه تحت امر خود را جدی تر از پیش برای تحقق برنامه ها به صف کنند.

همچنین مسعود تجریشی رییس کارگروه علمی ستاد گفت: پروژه هایی که پیشرفت مناسب داشته باشند محدودیت تخصیص اعتبار ندارند.

وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران توسعه سطح زیر کشت به هر طریق در حوضه دریاچه ارومیه ممنوع و چشم پوشی از آن تخلف محسوب می شود و فرد متخلف باید به لحاظ حقوقی پاسخگوی دستگاه های نظارتی و حکومتی باشند.

تجریشی دانشگاه های منطقه، گروه های گشت و بازرسی و عوامل پایش تحت نظر ستاد را موظف کرد به رصد دقیق تر این موضوع بپردازند.

در این جلسه مسایل و مشکلات دستگاه های اجرایی و استانی و چگونگی وضعیت اعتبارات تخصیصی نیز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید