Performancing Metrics

۵ درصد ایرانی ها نیاز به خدمات درمانی دارند | اتاق خبر
کد خبر: 316552
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1394 - 03:35
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی، گفت: هرچه جامعه به سمت میانسالی و سالمندی پیش می رود و هرچه امید به زندگی، افزایش می یابد، نیاز به خدمات پزشکی و توانبخشی بیشتر می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی، گفت: هرچه جامعه به سمت میانسالی و سالمندی پیش می رود و هرچه امید به زندگی، افزایش می یابد، نیاز به خدمات پزشکی و توانبخشی بیشتر می شود.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، دکتر محمدهادی ایازی در مراسم بهره برداری از کلینیک ویژه و مرکز درمانی - توانبخشی نظام مافی افزود: اما متاسفانه زیرساخت های نظام سلامت با توجه به محدودیت های دهه های گذشته آنچنان که باید توسعه نیافته است.

وی ادامه داد: دولت های گذشته به علت محدودیت ها نتوانستند آنچنان که باید در نظام سلامت سرمایه گذاری کنند و دولت فعلی نیز با مشکلات بیشتری روبه رو است؛ بنابراین باید زمینه مشارکت مردم در حوزه سلامت را فراهم کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی با اشاره به آمار رو به افزایش برخی از گروه های بیماران در کشور و هزینه های زیادی که از این بابت به سیستم سلامت کشور تحمیل می شود، گفت: هم اکنون ۳۵۰ هزار بیمار سرطانی داریم که سالانه ۹۰ هزار بیمار به آنان اضافه می شود.

به گفته ایازی، در سال ۱۳۵۶، فقط ۲۶ هزار بیمار مبتلا به ام اس داشتیم، اما در حال حاضر، این رقم به ۶۰ هزار بیمار افزایش یافته است.

وی همچنین ضمن اشاره به آمار ۸۰۰ هزار بیمار آلزایمری در کشور، اظهارداشت: ۵ درصد از آحاد جامعه یعنی حدود ۵/۳ میلیون نفر از جامعه، احتیاج به نوعی از خدمات درمانی دارند که دولت به تنهایی، قادر به حل مشکلات آنان نیست.

ایازی تصریح کرد: نظام تعرفه ای برای خدمات توانبخشی به دلیل محدودیت هایی که وجود داشته، تعریف نشده است، بنابر این باید زمینه مشارکت مردم در کارهای خیر سلامت را فراهم کنیم.

وی از بزرگ خاندان نظام مافی برای مشارکت های خیرخواهانه ایشان در ساخت مجموعه یک صد تختخوابی در مرکز درمانی و آموزشی روانپزشکی رازی (امین آباد) تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و هم اکنون در راه اندازی اولین کلینیک ویژه و مرکز درمانی - توانبخشی ، تشکر و قدردانی کرد و این نوع فعالیت های خیر را توفیق الهی دانست.

کلینیک ویژه و مرکز درمانی - توانبخشی نظام مافی توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با مشارکت موسسه خیریه شادروان دکتر رضاقلی نظام مافی در خیابان آیت ا... کاشانی ، بعد از سه راه جنت آباد، جنب مسجد نظام مافی، راه اندازی شده است.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۱ گروه آموزشی تخصصی و ۸ مرکز تحقیقات، به تعلیم و تربیت بیش از ۱۷۰۰ نیروی متخصص در رشته های خاص حوزه های رفاه اجتماعی، سلامت اجتماعی (و تعیین کننده های آن)، سلامت روانی و توانبخشی مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوپدی فنی، ارگونومی، فیزیوتراپی، پرستاری توانبخشی، مددکاری اجتماعی، مشاوره خانواده، سالمند شناسی، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان و همچنین روانشناسی و روانپزشکی می پردازد، که در برخی از این رشته ها به عنوان تنها برگزار کننده دوره های تحصیلات تکمیلی و phd ، و در بعضی از آنها، نخستین مجری دوره های تحصیلات تکمیلی در کشور و حتی کشورهای منطقه شناخته شده است.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار دارد و زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می کند.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید