Performancing Metrics

تامین برق 1.1 میلیون نفر با بزرگترین مجموعه صفحات خورشیدی در مراکش | اتاق خبر
کد خبر: 316607
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1394 - 07:56
بزرگترین مجموعه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در کشور مراکش راه اندازی شد تا در نهایت الکتریسیته مورد نیاز 1.1 میلیون نفر از این طریق تامین شود.

اتاق خبر: یکی دیگر از مزایای راه اندازی این مجموعه کاسته شدن از میزان گاز کربن آلاینده محیط زیست به میزان 760 هزار تن در سال است.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ کارخانه تولید برق از انرژی خورشیدی نور که با هزینه ای 9 میلیارد دلاری راه اندازی شده قرار است بخشی از انرژی تولیدی را به بازارهای اروپایی هم صادر کند. بودجه مورد نیاز برای راه اندازی این مجموعه با تایید بانک جهانی تامین شده و در منطقه موسوم به Souss-Massa-Drâa (سوس ماسة درعة) در مراکش قرار دارد که فاصله چندانی با شهر ورزازات ندارد.

مرحله اول این طرح از هفته گذشته اجرایی شده و قرار است مراحل دوم و سوم آن به ترتیب از سال 2017 و 2018 اجرایی شود. اجرای چنین پروژه ای گامی مهم در جهت استفاده از انرژی های پاک محسوب می شود و منجر به کاهش آلودگی محیط زیست و و ایجاد فرصت های شغلی تازه می گردد.

این کارخانه تولید برق خورشیدی وابستگی مراکش به انرژی فسیلی را کاهش داده و به ایجاد 1600 شغل در جریان تکمیل کارخانه مذکور و 200 شغل دیگر در جریان فعالیت عملیاتی آن منجر شده است. ظرفیت ایستگاه های تامین برق خورشیدی این کارخانه از 22 میلیون وات در سال 2013 که زمان آغاز اجرای طرح مذکور بوده به 522 میلیون وات در سال 2018 خواهد رسید.

ذخیره سازی انرژی خورشیدی این کارخانه در قالب نمک مذاب گداخته هم ممکن خواهد بود که تولید برق را حتی در شب ممکن می کند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید