Performancing Metrics

کمالوندی از آغاز فصلی نو در تعمیق روابط با جهان خبر داد | اتاق خبر
کد خبر: 316626
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1394 - 09:27
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: به فرجام رسیدن برجام در شرایطی صورت گرفته که به یُمن تأییدات الهی، شاهد گشوده شدن فضای مناسبات بین­ المللی و آغاز فصلی نو در گسترش و تعمیق روابط و تعاملات خود با کشورهای جهان هستیم.

به گزارش اتاق خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی به مناسبت برگزاری مراسم تقدیر از خانواده شهدای هسته ای و قدردانی از دست اندرکاران برجام در پیامی افزود: در پرتو الطاف خداوندی و در سایه رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و نیز به یمن تدابیر هوشمندانه ریاست محترم جمهوری و همدلی و همزبانی مجموعه خدمتگزاران نظام اسلامی در نهادها و سازمانهای مختلف، برجام به فرجام رسیده و یکی از اهداف ایران اسلامی در عرصه بین­ المللی تحقّق یافته است.

وی افزود: برای بسیاری از ناظران و تحلیلگران مذاکرات هسته ­ای، این واقعیّت، عیان و آشکار بود که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این مصاف نفس گیر، تضمین مصالح عالی نظام اسلامی و تأمین منافع ملّی ایران را به عنوان امر مقدّس تلقّی کرده و خود را سربازان ملت بزرگ و قدرشناس ایران اسلامی در این آوردگاه تاریخی می­دانند.

کمالوندی در بخشی از این پیام نوشت: مایه مسرّت فراوان است که روند تحولاّت و فعل و انفعالات سیاسی در صحنه بین ­المللی در دوره پسا برجام، بیش از پیش، جوانان برومند این مرزو بوم را به آینده روشن ایران اسلامی امیدوار ساخته است.

وی اضافه کرد: اگرچه در آغاز، تحقّق این هدف ناممکن می­ نمود امّا تدابیر راهگشای ریاست سازمان انرژی اتمی ایران در موارد و مقاطع حسّاس، گره گشایی کرد و راه برای رسیدن به یک نقطه مشترک هموار شد.

وی اظهار داشت: دهها جلسه فنی با حضور جمع کثیری از دانشمندان و متخصصین هسته­ای کشورمان برای بررسی دقیق موضوعات فنّی مورد مذاکره، برقرار شد تا از صحّت تصمیمات قبل از مذاکره و حصول توافق در هر مورد خاص اطمینان کامل حاصل شود.

کمالوندی افزود: برخی از محدودیّت­­های که در جریان این مذاکرات از سوی جمهوری اسلامی ایران مورد پذیرش قرار گرفته به هیچ روی به ساختار و شاکله اصلی صنعت هسته­ای خدشه ای وارد نکرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، برخی از کشورهای پیشرفته در این صنعت برای برقراری و ایجاد ارتباط با کشورمان در حوزه علوم و فنون هسته­ای گام در راه نهاده و منتظر تصمیم جمهوری اسلامی ایران هستند؛ در آینده نزدیک تبادل هئیت­ ها با استفاده از این فضای جدید آغاز خواهد شد.

بهروز کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی روز 19 بهمن نشانه درجه 3 خدمت گرفت.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید