Performancing Metrics

امیدوارم نامزدهایی که سیمرغ می‌گیرند قدر آن را بدانند | اتاق خبر
کد خبر: 316752
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1394 - 23:59
الهام کردا که برای بازی در «به دنیا آمدن» در لیست کاندیداهای بهترین بازیگری زن جشنواره فیلم فجر است در نشست رسانه‌ای این فیلم اظهار امیدواری کرد نامزدهایی که سیمرغ می‌گیرند قدر آن را بدانند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، نشست نقد و بررسی فیلم «به دنیا آمدن» شامگاه چهارشنبه ۲۱ اسفندماه با حضور کارگردان و برخی از عوامل فیلم در کاخ جشنواره سی و چهارم فیلم فجر برگزار شد.

محسن عبدالوهاب کارگردان این فیلم در این نشست با بیان اینکه فیلم او از ابتدای جشنواره آماده بوده، نمایش این فیلم در سانس آخر را سؤال برانگیز دانست و به طنز گفت: حتی برای عوارض شهرداری هم وقتی فرد خوش حساب است جایزه ای برای آن در نظر گرفته می شود.

وی در عین حال به همزمانی نمایش این فیلم در کاخ مردمی و کاخ جشنواره اشاره کرد و افزود: برای اولین بار مراسمی مثل فرش قرمز مردمی برگزار می شد اما ما نتوانستیم با فراغ بال آن را انجام دهیم و اگر وساطت آقای غریب پور نبود شاید به اینجا نمی آمدیم. البته من هم می دانم برگزاری جشنواره کار سخت و پر دردسری است.

این کارگردان در پاسخ به پرسشی درباره پایان بندی فیلم خود نیز گفت: ما این شیوه را انتخاب کردیم تا هر بیننده در ذهن خود انتخاب کند که چگونه این داستان را به پایان برساند.

محمد احمدی تهیه کننده و فیلمبردار «به دنیا آمدن» نیز متذکر شد: اهل گلایه و شکایت نیستم اما در خصوص جشنواره امسال دوست داشتم نظرات خود را اعلام کنم. اگر ما اینجا هستیم به احترام شما اهالی رسانه و بهروز غریب پور است. از روز دوم جشنواره این نکته را اعلام کردیم که ۲ نمایش این فیلم در کاخ جشنواره و کاخ مردمی همزمان است. برگزاری مراسمی مثل فرش قرمز مردمی واقعا کار جذابی است اما چرا لذت این کار را از ما می گیرند؟

این تهیه کننده در ارتباط با اکران «به دنیا آمدن» نیز اظهار کرد: اگر در سال ۱۰۰ فیلم ساخته شود ظرفیت اکران ما برای ۴۰ فیلم است و کمی برای فیلم های باقی مانده جای نگرانی وجود دارد اما به عنوان یک تهیه کننده همواره برای گرفتن اکران تلاش می کنم و برای این فیلم هم حتما تمام تلاش خود را خواهم کرد که اکران خوبی بگیرم. فکر می کنم که فیلم هم پتانسیل های یک اکران خوب را داراست.

الهام کردا بازیگر نقش زن این فیلم هم در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال می دهد برای ایفای این نقش سیمرغ دریافت کند، گفت: این برایم جای افتخار است که با اولین بازی نقش اول، برای این بخش کاندیدا شده ام. این موضوع برایم اتفاق بسیار جذابی است و امیدوارم هر کدام از نامزدها این سیمرغ را گرفتیم قدر آن را بدانیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت بازیگری در تئاتر و سینما اظهار کرد: به شخصه مخالف جداکردن بازیگران تئاتر و سینما از یکدیگر هستم و بر این باورم که بازیگر باهوش فردی است که در هر مدیوم بتواند کار خود را به درستی انجام دهد اما فردی که زیاد تئاتر کار کرده شاید کمی کمتر و دیرتر خسته شود.

این بازیگر ادامه داد: حتی گاه ممکن است اینگونه گفته شود که کارگردان‌ها ریسک می کنند که بازیگران تئاتری را به سینما دعوت می کنند.

هدایت هاشمی بازیگر نقش مرد «به دنیا آمدن» نیز با اشاره به پخش این فیلم به عنوان آخرین فیلم جشنواره اظهار کرد: اینکه فرش قرمز بخش مردمی و جشنواره ای این فیلم همزمان پخش می شود و یا نمایش فیلم را در آخرین سانس، نمی فهمم اما این فیلم اثر شریفی است.

وی همچنین یادآور شد: متاسفانه این فیلم حسن ختامی بر کار یدالله نجفی است که من احترام بسیاری برای او قائلم و شما امشب حاصل کار او را شاهد بودید. برایم بسیار غم انگیز است که هیچکس یادی از او نمی کند در حالی که بسیاری از فیلم ها با تلاش او ساخته شده است. در سینمایی که عمو یدی آن تازه درگذشته خیلی حال و هوای صحبت کردن ندارم.

سپیده عبدالوهاب تدوینگر این فیلم که نامزد بهترین تدوین شده نیز عنوان کرد: تلاش بسیاری داشتم تا در این کار تدوین خیلی دیده نشده و فیلم به روایتی مستندگونه نزدیک شود.

مصطفی محمودی منتقد حاضر در جلسه هم عنوان کرد: با دیدن دومین فیلم محسن عبدالوهاب مشخص می شود او کار در ژانر اجتماعی را به خوبی آموخته است. این فیلم به نوعی مسائلی را بیان می کند که راه رفتن بر روی لبه تیغ است.

این منتقد سینما همچنین به حضور بازیگران تئاتر در فیلم های محسن عبدالوهاب اشاره کرد و گفت: بازیگران تئاتر بخصوص در این جشنواره ثابت کردند که استعدادهای بسیار خوبی دارند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید