Performancing Metrics

کره جنوبی تعطیلی سایت صنعتی «کائسونگ» را آغاز کرد | اتاق خبر
کد خبر: 316790
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1394 - 03:25
سئول در اعتراض به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی سایت صنعتی را که به طور مشترک بین دو کشور اداره می شد تعطیل کرد.

 

به گزارش اتاق خبر  به نقل از بی بی سی، دولت سئول کار تعطیلی سایت صنعتی «کائسونگ» را که به طور مشترک از سوی دو کره جنوبی و شمالی اداره می شود، آغاز کرد.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که سئول اعلام کرد در اعتراض به آزمایش موشکی جدید دولت پیونگ یانگ فعالیت در این سایت صنعتی را به حال تعلیق در خواهد آورد.

البته کره شمالی از قبل و به محض انجام چهارمین آزمایش هسته ای همسایه شمالی در ژانویه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) پاره ای از فعالیت های صنعتی را در این سایت متوقف کرده است.

هنوز مشخص نیست که تعطیلی این منطقه صنعتی که با هدف کاهش ذخایر مالی همسایه شمالی و برای جلوگیری از توسعه فناوری موشکی پیونگ یانگ انجام می گیرد، تا چه زمان طول خواهد کشید.

حدود ۱۲۴ شرکت که اغلب آنها به کره جنوبی تعلق دارند با فعالیت در سایت صنعتی کائسونگ هزاران کارگر کره شمالی را در استخدام خود داشتند.

کائسونگ که در سال ۲۰۰۴ میلادی افتتاح شد تنها مرکز صنعتی مشترک بین دو کره شمالی و جنوبی محسوب می شود.

این سایت صنعتی یک بار هم در سال ۲۰۱۳ میلادی به دلیل افزایش تنش ها در اعتراض به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا برای بیش از چهار ماه تعطیل شد.

تعطیلی سایت صنعتی کائسونگ در حالی اعلام می شود که کره جنوبی، آمریکا و ژاپن تلاش گسترده ای را برای اعمال تحریم های بین المللی بیشتر علیه کره شمالی آغاز کرده اند.

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید