Performancing Metrics

هدف‌گذاری جذب ٣٠ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در بندر خلیج فارس | اتاق خبر
کد خبر: 316836
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1394 - 08:22
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تکمیل طرح جامع توسعه بندر نفتی خلیج فارس، بیش از ٣٠ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر خلیج فارس جذب خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم ایدنی‌ عمده فعالیت بندر خلیج فارس را در زمینه بانکرینگ عنوان کرد و افزود: افزایش سهم ایران در سوخت رسانی به کشتی‌های متردد در خلیج فارس و تنگه هرمز مدنظر است که در حال حاضر، تعداد زیادی شرکت در این بندر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تقاضای زیادی هم در این رابطه وجود دارد.

وی طرح جامع این بندر را شامل چندین فاز دانست و افزود: با اجرای کامل طرح جامع توسعه بندر خلیج فارس سالانه ٢٤ میلیون تن فرآورده نفتی در ٩ پست اسکله بندر خلیج فارس تخلیه و بارگیری خواهد شد.

ایدنی اضافه کرد: با اجرای فاز اول این طرح که ٣٠ ماه به طول انجامیده و اعتباری بالغ بر ٧٨٠ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است، بسترسازی لازم برای جذب سرمایه بخش خصوصی در ١٣٠ هکتار اراضی آماده شده صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: احداث ساختمان پست اصلی برق بندر به همراه ٢ پست کمپکت، کابل کشی ٥٠ کیلومتر خطوط برق، شبکه فیبر نوری و شبکه آب و فاضلاب و آتش نشانی به طول ٧٠ هزار متر و ٩ کیلومتر جاده دسترسی از مراحل اجرایی طرح احداث تاسیسات زیر بنایی بندر خلیج فارس است.

وی بیان کرد: در فازهای دوم و سوم این طرح، فعالیت‌های ارزش افزوده همچون احداث پالایشگاه و پردازش مشتقات نفتی هدفگذاری شده و طبق برآورده‌های صورت گرفته، بیش از ٣ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد. 

ایدنی اضافه کرد: پس از اجرای فاز اول طرح ایجاد زیرساخت‌های بندر خلیج فارس شامل آماده‌سازی اراضی ١٣٠ هکتار، فاز ٢ نیز هم اکنون در مرحله مناقصه است و با اجرای آن ٢٠٠ هکتار به اراضی بهره برداری شده بندر شهید رجایی افزوده می شود.

وی ‌گفت: با تکمیل طرح جامع توسعه بندر خلیج فارس، بیش از ٣٠ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جذب خواهد شد که فقط مبلغ یک پروژه آن ١٠ هزار میلیارد ریال است. 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید