Performancing Metrics

اولویت اصلی در دوران پسابرجام ارتقاء بنیان‌های اقتصادی است | اتاق خبر
کد خبر: 316884
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1394 - 13:15
دبیر شورایعالی امنیت ملی:
دبیر شورایعالی امنیت ملی با تجلیل از حضور پرشور و گسترده مردم مومن و انقلابی یزد و سراسر کشور در گرامی داشت یوم الله 22 بهمن، وظیفه و اولویت اصلی کشور را در دوران پسابرجام تقویت و ارتقاء بنیان‌های اقتصادی و رفع معضلات ناشی از آن دانست.

دبیر شورایعالی امنیت ملی با تجلیل از حضور پرشور و گسترده مردم مومن و انقلابی یزد و سراسر کشور در گرامی داشت یوم الله 22 بهمن، وظیفه و اولویت اصلی کشور را در دوران پسابرجام تقویت و ارتقاء بنیان‌های اقتصادی و رفع معضلات ناشی از آن دانست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی شمخانی بعد از ظهر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و استمرار مسیر پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف، تبدیل شدن کشور به هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و ایفای نقش تعیین کننده در بسیاری از معادلات پیچیده جهانی را علی‌رغم تحمیل جنگ هشت‌ساله و طرح‌ریزی توطئه‌های بسیار از جمله موفقیت‌های کشور در طی دوران پس از پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

وی دستیابی به قله‌های پیشرفت علمی، قدرت بازدارندگی موثر دفاعی، دستیابی به صنایع پیشرفته‌ای چون هسته‌ای، نانو و بیوتکنولوژی را از جمله دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست که با تلاش جوانان نسل انقلاب به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به «ویژگی‌های کم‌نظیر استان یزد که در طول تاریخ پرورش دهنده شخصیت‌های تاریخ‌ساز سیاسی علمی، فرهنگی و مذهبی بوده است» اظهار کرد: مردم این استان با توجه به بافت جغرافیایی و فرهنگی استان در زمینه اقتصاد مقاومتی و تقویت دستاوردهای نظام پیشتاز هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر مسئولیت و نقش غیرقابل انکار آحاد مردم و فعالان اقتصادی برای مشارکت فعال و پشتیبانی از دولت برای عبور از بحران‌های اقتصادی و رکود گفت: توافق هسته‌ای تنها زمینه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی بوده و اقدام اصلی در این حوزه باید با بهره‌گیری از مجموعه ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور و تعهد به اجرای اقتصاد مقاومتی برای سرعت دادن به رشد و توسعه پایدار پیگیری شود.

وی مقابله موثر و نظام مند با فساد اقتصادی و اداری و پرهیز از جنجال در ابن زمینه را امری مهم دانست و تاکید کرد: تمام ظرفیت‌های نظام در عرصه‌های قانونگذاری، اجرایی و بخش‌های خصوصی باید با همگرایی و هم‌افزایی بستر لازم را برای فعالیت‌های صحیح اقتصادی فراهم نمایند.

وی خاطرنشان کرد: آمارهای مربوط به فساد اداری و اقتصادی در استان یزد نسبت به دیگر مناطق کشور پائین‌تر است و این موضوع نشان می‌دهد که فرهنگ اقتصاد مقاومتی و مومنانه کارایی موثری در عرصه فسادستیزی دارد و این مسئله بایستی توسط مسئولان تبدیل به فرهنگی عمومی در سراسر کشور شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی گفت: افسران خطوط مقدم ایران که در 22 بهمن امسال حماسه حضور را رقم زدند، تولید کنندگان ثروت با الهام گیری از اقتصاد مقاومتی خواهند بود.

وی در ادامه با بیان مولفه‌های قدرت در عرصه داخلی و سیاست خارجی گفت: مسیر رو به رشد تقویت جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به محور تاثیرگذار در مهمترین تحولات جهانی ناشی از رویکرد انقلاب اسلامی به موضوع خودکفایی و استقلال و توجه به تحولات منطقه‌ای و جهانی است و درستی این مسیر با توجه به نتایج شگفت‌آور و مثبت آن کاملا تایید و اثبات شده است.

وزیر پیشین دفاع کشورمان با محکومیت اقدامات برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در ناامن‌سازی کشورهای اسلامی با ارسال سلاح و پشتیبانی مالی و اطلاعاتی از عناصر تروریست خاطرنشان کرد: هیچ کشوری از عواقب خطرناک طرح‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در گسترش بحران تروریسم در امان نخواهد ماند مگر این‌که در مقابل آن مانند سد آهنین ایستادگی کند.

وی با تجلیل از دستاوردها و پیروزی‌های ارزشمند اخیر ارتش و نیروهای مردمی در عراق و سوریه تاکید کرد: قدرت و اراده ملت‌ها شکست‌ناپذیر است و بزودی با نابودی کامل تروریسم وارداتی شاهد استقرار امنیت و آرامش در منطقه خواهیم بود.

در ابتدای این جلسه استاندار یزد نیز ضمن گرامی داشت یاد شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با برشماری اولویت های استان در تامین و مدیریت مصرف آب، توسعه فرهنگ مومنانه و توسعه گردشگری، توسعه استفاده از انرژی خورشیدی و بهبود معیشت مردم و توانمندسازی و فعال سازی ظرفیت های بومی همچون درمان و پزشکی در استان تاکید کرد؛ با همدلی و همت مضاعف قادر به پیشبرد مقاصد و اهداف تعیین شده ایران فردا خواهیم بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید