Performancing Metrics

جان کری از توافق دربارۀ توقف نبردها در سوریه خبر داد | اتاق خبر
کد خبر: 316919
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1394 - 16:41
تسنیم نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا گفت که طرف های اصلی زیربط در پرونده سوریه با "توقف نبردها" در سوریه در طول یک هفته و افزایش رسیدن کمک های انسانی به غیرنظامیان توافق کردند.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی بعد از نشست بیش از پنج ساعته گروه بین المللی حمایت از سوریه در شهر مونیخ آلمان گفت: ما با توقف نبردها به در همه کشور در طول یک هفته توافق کردیم.

در همین حال، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه و آمریکا بر "تدابیر" اجرای توقف نبردها نظارت خواهد داشت. جان کری همچنین گفت: توقف نبردها شامل همه طرف های درگیر به استثنای دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره می‌شود.

وی افزود: "ما همچنین درخصوص تسریع در تامین کمک های انسانی و افزایش آن از همین الان توافق کردیم" تا شامل مجموعه شهرهای محاصره شده از جمله دیرالزور باشد.

کری گفت: علاوه بر دیرالزور، اولویت به رساندن کمک های انسانی به "شهرهای الفوعه و کفریا و مناطق محاصره شده در ریف دمشق و مضایا و المعضمیه و کفر باتنه" داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: رسیدن کمک های انسانی به این مناطق که بسیار ضروری است، اولین گام در مسیر رساندن بدون مانع کمک ها به سراسر کشور خواهد بود.

یک تیم کاری به ریاست سازمان ملل از امروز جمعه در ژنو برای اجرای بخش انسانی (توافق) گردهم خواهد آمد و "گزارش های هفتگی" ارایه خواهد کرد.

جان کری گفت: مذاکرات غیرمستقیم بین نظام سوریه و معارضان که از آغاز ماه فوریه جاری در ژنو متوقف شد، "در نزدیکترین زمان ممکن از سرخواهد گرفت".

لاوروف نیز گفت: این مذاکرات "باید بدون هشدارها و پیش شرط" برگزار شود.

گاتیلوف: گروه حمایت از سوریه به توافقاتی برای حل بحران رسید

معاون وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد که گروه حمایت از سوریه توانست به توافقاتی درباره حل و فصل بحران در سوریه دست یابد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گنادی گاتیلوف این مطلب را در حاشیه نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه در مونیخ آلمان بیان داشت که به جای دو ساعت تعیین شده، بیش از چهار ساعت طول کشید.

این نشست راههای حل و فصل بحران در سوریه از جمله رسیدگی به مشکلات انسانی ناشی از درگیری و آتش بس در سوریه و آینده مذاکرات بین دمشق و معارضان سوری در ژنو را مورد بحث و بررسی قرار داد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید