Performancing Metrics

نخبگان خارج از کشور اینگونه استاد دانشگاه های داخلی می شوند | اتاق خبر
کد خبر: 316930
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1394 - 18:12
مهر نوشت: رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم با اشاره به ۵ امتیاز مرکز جذب برای نخبگان، نحوه جذب متقاضیان نخبه در خارج از کشور را تشریح کرد و گفت: کاهش زمان رسیدگی به تقاضا بخشی از این امتیازات است.

اتاق خبر - حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب با اشاره به امتیازات مرکز جذب وزارت علوم برای جذب نخبگان گفت: برای نخبگان ۵ امتیاز مشخص پیش بینی شده است، اول اینکه زمان رسیدگی به تقاضای متقاضیان نخبه نسبت به سایر متقاضیان، در قانون جذب محدودتر پیش بینی شده و به دانشگاه‌ها اعلام شده است.

وی ادامه داد: به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم به تقاضای متقاضیانی که مشمول قانون نخبگان می شوند، به جای چهارماه و نیم در ۳ ماه و نیم پاسخ دهند.

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم افزود: مدت زمان پاسخگویی به درخواست متقاضیان نخبه نسبت به سایر متقاضیان یک ماه کوتاه تر است، تا اگر نتیجه منفی بود بتوانند از فرصت های دیگر دانشگاه‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای جذب نخبگان خارج کشور، در هر فراخوان یک سهیه ۲۵ نفری به بنیاد ملی نخبگان ارایه شده تا در فاصله هر فراخوان اگر قصد داشتند از نخبگان خارج از کشور افرادی را جذب کنند، بتوانند بدون ثبت نام در فراخوان مدارک این افراد را به مرکز جذب ارسال کرده و مرکز نیز این مدارک را به دانشگاه ها ارسال کند تا خارج از فراخوان به جذب آنها رسیدگی شود.

رضوان طلب افزود: از امتیاز دیگر نخبگان این است که اگر فردی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان نخبه معرفی شده و برای عضویت در هیات علمی اقدام کند، اگر بخواهد دراین فرصت در دوره دکتری نیز شرکت کند، پرونده عضویت هیات علمی وی برای بعد از دکتری معتبر می ماند و نیاز نیست که مجدد بعد از دوره دکتری برای عضویت هیات علمی اقدام کند.

وی افزود: امتیاز دیگر که برابر توافق مرکز جذب و بنیاد نخبگان در نظر گرفته شده، این است که دانشگاه هایی که درمناطق کمتر برخوردار هستند، در صورتی که نخبگان را جذب کنند، به آنها جوایز و حمایت هایی از سوی بنیاد نخبگان داده می شود.

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم افزود: امتیاز دیگری که برای نخبگان در نظر گرفته شده این است که متقاضیان عادی جذب تنها می توانند ۳ دانشگاه را به عنوان اولویت انتخاب کنند، این درحالی است که متقاضیان نخبه می توانند ۴ دانشگاه را به عنوان اولویت انتخاب کنند و از یک انتخاب بیشتر نسبت به سایر متقاضیان برخوردار هستند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید