Performancing Metrics

انقلاب اسلامی از دل ما بیرون‌نرفتنی است | اتاق خبر
کد خبر: 317067
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1394 - 07:00
شهردار تهران:
شهردار تهران گفت: یکی از ارکان نظام اسلامی جمهوریت و مردم‌سالاری است و همه باید به مردم‌سالاری دینی توجه داشته باشیم و یکی از محورهای مشارکت در کشور بدانیم.

شهردار تهران گفت: یکی از ارکان نظام اسلامی جمهوریت و مردم‌سالاری است و همه باید به مردم‌سالاری دینی توجه داشته باشیم و یکی از محورهای مشارکت در کشور بدانیم.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف امشب در یادواره شهدای عملیات والفجر 8 که در جامعة‌الحسین مشهد مقدس برگزار شد اظهار داشت: از ویژگی‌های مهم انقلاب منحصر به فرد بودن آن و مردمی بودن انقلاب است که در دل و جان مردم بود و از دل مردم می‌جوشید. انقلاب در حقیقت حرف مردم و سخن مردم بود چرا که سخن انقلاب حق بود و حرف حق از دل مردم بلند می‌شود و به دل هم می‌نشیند.

وی افزود: نسل ما با انقلاب شکل گرفت و با انقلاب زندگی کرد و با دفاع مقدس تکمیل شد. انقلاب از دل ما بیرون نرفتنی است، در جمع ما جوانانی هستند که آن روزها حضور نداشتند و مکلف هستیم که باورهای خودمان را از انقلاب به درستی به نسل بعدی منتقل کنیم تا با این باورها زندگی کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر این اتفاق نیفتد با گذشت زمان ممکن است انقلاب را به عنوان یک موضوع تاریخی نگاه کنیم و جوانان ما از برکات آن مطلع نشوند و این خطر بزرگی برای انقلاب است. گاهی تحلیل‌هایی می‌شنویم که بین انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی فاصله ایجاد می‌کند و این نیز خطر بزرگی برای کشور است.

قالیباف عنوان کرد: دوران دفاع مقدس به معنای مبارزه تمام نشده است و ادامه دارد. فرهنگ انقلاب ادامه دارد همانطور که واقعه عاشورا تمام شدنی نیست و باید تلاش کنیم فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را که ریشه در فرهنگ عاشورا دارد در تمام شئونات زندگی حفظ کنیم.

وی بیان کرد: همیشه دشمنان به 3 روش با انقلاب مبارزه کردند، قبل از پیروزی انقلاب به دنبال وعده وعید بودند زمانی که دیگر چاره‌ای در برابر مردم داشتند، وقتی که انقلاب پیروز شد با تهدید به سراغ انقلاب آمدند، منافقین، حوادث کردستان و جنگی که بر ما تحمیل شد.

فرمانده دفاع مقدس افزود: اهرم سوم دشمن این است که تردید ایجاد کند و امروز این حربه دشمن است و باید حواسمان به این موضوع جمع باشد اینکه بیاید با انواع رسانه‌ها، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی در جامعه ما راه بیندازد و بگوید که رژیم شاه رژیم خوبی بود و جنایت‌های شاه را تحریف کند و از طرفی اشکالات نظام را بزرگ جلوه دهد و توانمندی‌های نظام را نبیند و این خطر امروز گریبانگیر جامعه است.

قالیباف اظهار داشت: دلدادگان به نظام باید متوجه این خطر باشند، ما در انقلاب اسلامی به استقلال و اسلامیت نظام و جمهوریت رسیدیم اما بدانید آنچه نظام و استقلال ملت و آزادی را به ارمغان آورد هیچ چیز جز روحیه مبارزه با استکبار نبود و این روحیه به انقلاب ما معنا بخشید، اگر روحیه مجاهدت را از ما بگیرند مطمئن باشید که دشمن به اهداف خود رسیده است.

وی با بیان این مطلب که در جامعه امروز شاهد هستیم که عده‌ای می‌گویند تا کی باید با آمریکا مبارزه کرد و تمام مشکلات را به این موضوع ربط می‌دهد و این به نوعی تحریف و تحریم دشمن است، گفت: همانطور که امروز شهدا و رزمندگان به دفاع از مسلمین در کشورهای دیگر حضور دارند وظیفه دینی و اسلامی و فرهنگ قرآنی ماست که به کمک دیگر کشورها و شیعیان برویم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شیعه و سنی برای ما فرقی ندارد، خاطرنشان کرد: دفاع از مسلمانان مظلوم یمن، عراق و سوریه دفاع از امنیت ملی خودمان است که اگر دشمن فرصت کند جنگ را به مرزهای ما نیز خواهد رساند و این یک جبهه است و با عمق جان می‌فهمیم که بیکاری، مشکلات معیشتی و اقتصادی، موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی بدون شک بستری برای حضور دشمن است.

قالیباف افزود: مقام معظم رهبری 8 سال قبل را آمریکا را تحریر کرده‌اند و فرمودند "باید با آمریکا مبارزه کنیم، مبارزه‌ای محکم و این مبارزه جز کار، کار و کار چیز دیگری نیست". اگر از داخل بر اساس ناکارآمدی دچار مشکل شویم روحیه مبارزه‌ستیزی را می‌گیرد، اگر تأکید بر اقتصاد مقاومتی و روحیه کار است به این دلیل است که ناامید نشویم همانطور که مردم همیشه پای میدان بودند در اقتصاد مقاومتی نیز باید حضور مردم فراهم شود چرا که تلاش در این راه نیز مبارزه با استکبار است.

وی عنوان کرد: در دوران انقلاب همیشه از امام خمینی (ره) می‌شنیدیم که ایشان بر وحدت در جامعه تأکید داشتند و می‌فرمودند وحدت را خدشه‌دار نکنیم چرا که این یکپارچگی از ارکانی است که جامعه را برای روحیه مبارزه آماده نگاه می‌دارد و باورمان این است که وحدت در جامعه تنها یکجاست و اینکه همه در خیمه رهبری و ولایت باید وحدت داشته باشیم.

فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام هرجا دشمنان موفق شدند به اسلام آسیب برسانند زمانی بود که وحدت دچار خدشه شد بنابراین در تمام عرصه‌ها باید وحدت را اساس بدانیم و این وحدت تنها حول محور ولایت موضوعیت دارد.

قالیباف با بیان اینکه یکی از ارکان نظام اسلامی جمهوریت مردم‌سالاری است، تصریح کرد: همه باید مردم‌سالاری دینی مورد توجه قرار دهیم و یکی از محورهای مشارکتی کشور است؛ بنابراین با توجه به مشارکت که یکی از ارکان جمهوری است باید در انتخابات نیز حضور پیدا کنیم با تأکید بر اینکه مجلس خبرگان را جدی بگیریم چرا که ضمانت آن اسلامیت نظام است.

وی خاطرنشان کرد: برای تضمین تداوم ولایت و نظام و ولایت فقیه در کشور باید در انتخابات حضور پیدا کنیم. انتخابات خبرگان رهبری از جنس انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نیست بلکه ضمانت‌کننده اسلامیت نظام است و باید با اعتقاد و توجه بیشتر و انتخاب اصلح حضور پیدا کنیم.

شهردار تهران گفت: در انتخابات مجلس آنچه مدنظر است باید بدون از قشرگری و حزب ملاک قرار دهیم. امسال رهبر فرموده‌اند "در شهرهای بزرگ و مراکز استانها که چند نماینده دارند باید همه پای صندوق شرکت کنند و به لیست رأی دهند." چرا که انتخابات سرنوشت‌ساز است.

قالیباف در رابطه با عملیات والفجر 8 نیز گفت: عملیات والفجر8 در تاریخ 21 بهمن‌ماه انجام شد، عملیات بسیار ویژه‌ای بود و یکی از تأثیرگذارترین عملیات‌ها بعد از عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس بود. اولین عملیاتی بود که موفق شدیم مهمترین نقاط عراق را تصرف کنیم.

وی افزود: عملیات والفجر 8 اوج توکل بود، عبور از رودخانه اروند با سرعت و جریان آبی که وجود داشت واقعاً سخت بود اما ما سابقه عبور از آب را در عملیات بدر و خیبر داشتیم و توکل بر خدا در این عملیات بسیار زیاد بود به طوری که همه باور داشتیم در این عملیات موفق می‌شویم.

فرمانده دفاع مقدس گفت: عملیات والفجر 8 اوج خلاقیت و تدبیر رزمنده‌های اسلام بود به طوری که پل بعثت که بر روی اروند ساخته شد از افتخارات مهندسی بود که با بمباران‌های عراقی‌ها باز هم پایدار ماند و هنوز هم جز طراحی‌های مهم دنیا در حوزه نظامی است و هیچ‌وقت ارتباط ما را قطع نکرد.

قالیباف خاطرنشان کرد: 70 هواپیمای عراقی در عملیات‌ها سرنگون شدند. قدرت هماهنگی و فرماندهی در عملیات والفجر 8 موثر بود. هرچند بچه‌های خراسان در رسانه‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند اما در عملیات والفجر 8 به دلیل خاص بودن مأموریت بچه‌های روایت فتح حضور داشتند.

منبع: تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید