Performancing Metrics

سالانه 700 نفر در کشور اهدای عضو می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 317200
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1394 - 02:03
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان:
رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه براساس آمارها سالانه 700 نفر در کشور عضو اهدا می کنند، گفت: طی یک سال اخیر حدود 600 مورد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی در کشور انجام شد.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه براساس آمارها سالانه 700 نفر در کشور عضو اهدا می کنند، گفت: طی یک سال اخیر حدود 600 مورد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی در کشور انجام شد.

 

 به گزارش اتاق خبر و به نقل ازایسنا،دکتر علی نوبخت در سمینار آموزشی پیوند عضو دانشگاه علوم ‌پزشکی گیلان که در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه پیوند به عنوان پیشرفته ترین راه درمان در جهان است، اظهار کرد:ایرانیان نه تنها در مسائل بهداشتی درمانی بلکه در اهدا و چگونگی انجام آن نیز حرف هایی برای گفتن دارند.

 

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب مواردی از پیوند کلیه نیز در ایران مشاهده شده است، گفت:بعد از انقلاب و در سال 57 در بیمارستانی که مرکز کلیه ایران بود ما شاهد اولین پیوند کلیه از دهنده زنده در ایران بودیم که بعد از آن این علم در کشور ما به شدت توسعه یافت.

 

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان تصریح کرد: طی یک سال اخیر حدود 600 مورد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی در کشور انجام شد.

 

وی بیان اینکه ایران در پیوند کلیه پیشتاز بوده است گفت: پیوند اعضا به بیماران حیات دوباره می‌بخشد.

 

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان با اشاره به جایگاه اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی در گیلان یادآور شد: گیلان در زمینه اهدای عضو جزو استان‌های پیشرو در کشور است.

 

وی با بیان اینکه براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سالانه پنج تا هشت هزار نفر در ایران با مرگ مغزی جان خود را از دست می دهند گفت:حدود سه هزار نفر از این افراد دارای ارگان های قابل اهدا هستند، اما متاسفانه سالانه فقط حدود 700 نفر اعضای خود را اهدا می کنند.

 

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان با اشاره به رشد رضایتمندی خانواده های مرگ مغزی در پیوند اعضای بیمارانش و اهداء به افراد نیازمند گفت: آمار رضایت به اهدای عضو خانواده ها در سال 1384، پنج درصد بود که به کمک ارگان های فرهنگ ساز، این آمار در سال جاری به 70 درصد رسیده است.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید