Performancing Metrics

صدور بیمه نامه برای محموله های نفتی ایران آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 317344
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1394 - 09:43
مقاومت آمریکایی ها بالاخره شکست
خبرآنلاین نوشت: یک شرکت بزرگ بیمه کشتی های نفتکش در آمریکا از رفع محدودیت های دولتی برای بیمه محموله ها به مقصد ایران خبر داده است.

اتاق خبر - در تمام دوران مذاکرات هسته ای و حتی پس از توافق و حتی بعدتر از آن یعنی با لغو تحریم ها، شرکت های آمریکایی در همکاری با ایران محدودیت هایی داشتند و دولتمردان این کشور دائما تأکید می کردند که شرکت های آمریکا اجازه همکاری با ایران را ندارند.

اکنون اما این مقاومت شکست خورده است؛ بلومبرگ گزارش داده است یک شرکت بیمه آمریکایی به کمک ایران در صادرات نفت خواهد آمد.

بنا به ادعای بلومبرگ « یک شرکت بیمه آمریکایی که در زمینه بیمه کشتی ها در سراسر دنیا فعالیت می کند گفته است دولت به آنها اجازه داده که کمپانی هایی را که از ایران نفت وارد می کنند، تحت پوشش بیمه خود قرار دهد».

این کمپانی آمریکایی در سایت خود نوشته است « این آمادگی را دارد تا تبادلات تمامی تجار غیرآمریکایی را با ایران تحت پوشش بیمه خود قراردهد. همچنین اداره کنترل دارایی‌های خارجی هفته گذشته محدودیتی را که قبلا مانع از تامین پوشش بیمه محموله‌های ایران می‌شد، لغو کرده است. اکنون این کلوپ تدریجا برای حمل و نقل نفت و محصولات نفتی شرکت‌های عضو غیرآمریکایی به مقصد یا از ایران آمادگی دارد».

یک تحلیلگر حوزه حمل و نقل دریایی در این باره به بلومبرگ گفته است:« با رفتار بسیار شفافی که کلوپ بیمه گران آمریکایی کشتی ها در قبال رفع محدودیت های بیمه ای ایران انجام داده است، بسیار محمتل است که شرکت های بیمه ای اروپایی نیز همکاری های خود را در ارتباط با ایران افزایش دهند».

تحلیلگران این اجازه را در واقع  کمکی برای تسهیل صادرات نفت توسط ایران و سرعت بخشیدن به بازپس گیری سهم این کشور از بازار نفت ارزیابی می کنند. این اتفاق به ایران کمک خواهد کرد بعد از تحریم ها به بازیابی بازار صادرات خود بپردازد.

بررسی ها نشان می دهد این کمپانی آمریکایی عضو گروه P&I لندن است که بیش از 90 درصد تانکرهای نفتی در دنیا را تحت پوشش بیمه خود دارد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید