Performancing Metrics

ظریف جواب جان کری را داد | اتاق خبر
کد خبر: 317434
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1394 - 17:43
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هنگام ترک مونیخ به مقصد تهران، در واکنش به اظهارات «جان کری»، تصمیم گیری در مورد آینده بشار اسد را برعهده مردم سوریه دانست.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم وزیر امور خارجه کشورمان عصرشنبه پیش از عزیمت به تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اظهارت مقامات امریکایی و سعودی در باره بشار اسد، گفت: راه حل سیاسی با اسد امکان پذیر است. نه آنها می توانند در این مورد اظهارنظر کنند و نه ما.

وی افزود: تصمیم در مورد آینده سوریه باید توسط مردم سوریه انجام شود. مردم حق دارند نظر خود را بگویند و این تصمیم فقط باید توسط مردم سوریه گرفته شود.

ظریف پنج شنبه شب در نشست تماس سوریه در مونیخ که منجر به حصول توافق برای توقف درگیری ها در این کشور شد، شرکت کرد. وی روز جمعه نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ در رابطه با اهمیت منطقه خلیج فارس و امنیت این منطقه سخنرانی کرد و امروز عصر به تهران بازگشت.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران را در این سفر حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همراهی می کرد.

پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ از 12 تا 14 فوریه (23 تا 24 بهمن) در مونیخ آلمان برگزار می شود که 23 تن از سران دولت های جهان و دهها وزیر از جمله وزیران امور خارجه ایران در آن شرکت کرده اند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید