Performancing Metrics

کاهش ۱۰ درصدی صادرات مالزی به ایران در سال ۲۰۱۵ | اتاق خبر
کد خبر: 317570
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 05:24
صادرات مالزی به ایران در سال ۲۰۱۵ با کاهش ۱۰.۶ درصدی مواجه شد و به ۱.۹۵ میلیارد رینگیت رسید.

اتاق خبر: شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی اعلام کرد، لغو تحریم های ایران می تواند موجب افزایش مبادلات تجاری بین ایران و مالزی و باز شدن درها برای کارآفرینان داخلی در بخش هایی غیر از محصولات روغن پالم شود.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ دزولکیفلی محمود، مدیر این شرکت گفت،  ارزش مبادلات تجاری بین ایران و مالزی سال گذشته به دلیل افت واردات فرآورده های نفتی از ایران و مسائل مربوط به پرداخت پول کالاهای صادراتی مالزیایی اندکی کاهش داشت .

واردات مالزی از ایران عمدتا نفت و قیر نفتی بوده است.

بر اساس اعلام اداره آمار مالزی، کل صادرات این کشور به ایران در سال 2015 نسبت به سال قبل از آن (2.18 میلیارد رینگیت) 10.6 درصد کاهش یافت و به 1.95 میلیارد رینگیت رسید.

کل واردات مالزی از ایران نیز در سال گذشته 25.6 درصد کاهش داشت و از 87.4 میلیون رینگیت به 139.5 میلیون رینگیت رسید.

در عین حال صادرات محصولات پالم مالزی به ایران در سال 2014، 36 درصد افت داشت و به 515 هزار و 231 تن رسید که ناشی از تحریم ها علیه ایران و سیاست تبعیض آمیز این کشور در قبال واردات روغن پالم بود.

مرضیه افخم، سفیر ایران در مالزی گفت، انتظار می رود دو کشور دور دیگری از گفت و گوها را درمورد مسئله روغن پالم برگزار کنند.

افخم خاطرنشان کرد که روابط اقتصادی بین ایران و مالزی با لغو تحریم ها امسال تقویت خواهد شد و اینکه حجم مبادلات تجاری دوجانبه ممکن است افزایش یابد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید