Performancing Metrics

انعطاف‌ناپذیری در عمل به قانون و قاطعیت را از امام آموختم | اتاق خبر
کد خبر: 317679
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 11:42
آیت‌الله جنتی در نطق انتخاباتی:
کاندیدای مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئولیت خبرگان بسیار سنگین و بی بدیل است و هیچ نهادی به اندازه خبرگان تا این حد اهمیت ندارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در نطق انتخاباتی خود که از شبکه تهران پخش شد با اشاره به سوابق زندگی خود اظهار داشت: من در یکی از روستاهای حومه شهر اصفهان و در خانواده‌ای فقیر و اهل علم متولد شدم و پدر و پدربزرگم نیز از علما بودند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه من مدت‌ها در اصفهان تحصیل کردم و از آنجا عازم قم شدم افزود: بنده سال‌های زیادی را در محضر علما درس خود را ادامه دادم و از محضر علمایی همچون آیت‌الله بروجردی و حضرت امام استفاده کردم و تا اواخر دوران تحصیل 4 سال در مدرسه حقانی به تدریس پرداختم.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه من در دوران انقلاب اسلامی در جاذبه امام قرار گرفته و عاشق امام بودم گفت: نظم،‌اخلاق، وقار، متانت و معنویت امام چیزهایی بود که من از امام یاد گرفتم و پس از پیروزی انقلاب به تهران آمده و خدمت ایشان بودم.

وی ادامه داد: حضرت امام ، مسئولیت قضاوت بنده را امضا کردند و دستور دادند که در دادگاه انقلاب قضاوت کنم و بنابراین من نیز کار خود را در تهران و خوزستان آغاز کردم.

آیت الله جنتی یادآور شد: من زمانی که در خوزستان بودم از رادیو شنیدم که امام من را به عنوان عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کرده است و از این مسئله تعجب کردم چرا که ادعایی در این زمینه نداشتم.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری وظیفه خبرگان را بسیار سنگین توصیف کرد و افزود: این نهاد 88 نفره مسئولیت سنگینی را برای نصب و عزل رهبر در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: رهبری که مشروعیت نظام وابسته به اوست اگر نباشد قوه قضائیه، مجلس و دولت نیز مشروعیت ندارد بنابراین تشکیلات خبرگان نسبت به رهبر مسئولیت دارد و باید شرایط رهبر را احراز کند که فردی شجاع، فقیه، مدبر، با تقوا، عادل و عارف به زمان باشد.

آیت الله جنتی ادامه داد: بعد از اینکه رهبر منصوب و انتخاب شد در طول راه باید اعضای خبرگان ببینند که آیا آن شرایط احراز ادامه دارد یا خیر که اگر ادامه داشت می‌ماند و در غیر این صورت او را کنار زده و رهبر دیگری را انتخاب می‌کنند بنابراین مسئولیت خبرگان بسیار سنگین و بی‌بدیل است و هیچ نهادی به اندازه خبرگان تا این حد اهمیت ندارد.

دبیر شورای نگهبان با یادآوری این مسئله که من در دوره اول از خوزستان انتخاب شدم و در دوره‌های بعدی از تهران نماینده خبرگان شده‌ام افزود: بنده همیشه پرهیز داشتم که درباره خودم صحبت کنم و در مدت این 30 سال نیز بنا نداشتم که درباره خود حرفی بزنم اما الان احساس وظیفه شرعی می‌کنم.

وی با بیان اینکه من در پیروزی انقلاب مسئولیت سنگینی داشتم و آن هم عضویت و ریاست در دادگاه انقلاب بود خاطرنشان کرد: در دادگاه انقلاب با ماموران ساواک و عناصر رژیم قبلی برخورد می‌کردیم و برای آن‌ها محاکمه و مجازات در نظر می‌گرفتیم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به حضورش در ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: بنده سمت‌های دیگری نیز در شورای نگهبان، مجمع و شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته‌ام.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفرهای خود به کشورهای مختلف از جمله پاکستان، هندوستان و اروپا و ژاپن تصریح کرد: ما تا جایی که می‌توانستیم انقلاب اسلامی را معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه من خصوصیات مختلفی را از امام و امثال شهید بهشتی یاد گرفته ام، به مسئله ساده‌زیستی اشاره کرد و گفت: بنده یک خانه خشت و گل در قم دارم که زمین آن وقفی است و اوایل انقلاب آن را خریداری کردم و الان نیز به حال خود باقی است، لوازم زندگی من نیز مثل هم و یکنواخت است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به لزوم تقید به زمان‌شناسی تاکید کرد: من قاطعیت و عدم انعطاف در عمل به قانون را از حضرت امام یاد گرفتم.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: در زمان انتخابات خیلی فشار می‌آورند و سفارش می‌کنند اما ما طبق مر قانون عمل می‌کنیم چرا که ما مجری قانون هستیم و اینجا جای سفارش‌پذیری نیست.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب امام باید زنده بماند و شرایط انقلاب در سال 57 با دهه 60،‌ 70 و 90 فرقی ندارد تصریح کرد: بنده روحیه ضد اشرافی‌گری و ضد تجمل پرستی را از امام یاد گرفتم و امیدوارم بتوانم خدمتی به مردم کنم.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه ما باید به مستضعفین در حد توان خود رسیدگی کنیم یادآور شد: احکام اسلام کوچک و بزرگ باید دقیقا اجرا شود و 6 فقیه شورای نگهبان نیز احکام اسلام را دقیقا رعایت می‌کنند.

دبیر شورای نگهبان با یادآوری این مسئله که در زمان امام و در زمان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای شرایط به حد کمال وجود داشت و دارد افزود: شجاعت، تدبیر، عادل بودن و تقوای رهبری به قوت سر جای خود باقی است و امیدواریم پرچم انقلاب اسلامی را به دست حضرت ولی عصر (عج) بسپارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بساط آمریکا، آل سعود و اسرائیل جمع شده و ظلم و ظالم براندازی شود و ما دیگر ملت مظلومی نداشته باشیم.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید