Performancing Metrics

رونق تولید با شعار عملی نمی‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 317754
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1394 - 21:46
لاریجانی تأکید کرد:
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق تولید با شعار عملی نمی‌شود افزود: سرمایه گذاری برای تولید در داخل کشور یک استراتژی مهم است.

اتاق خبر- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق تولید با شعار عملی نمی‌شود افزود: سرمایه گذاری برای تولید در داخل کشور یک استراتژی مهم است.

علی لاریجانی غروب یکشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در پسابرجام که در اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد با اشاره به سختی‌های سال ۹۴ در بخش صنعت و تجارت بیان کرد: تحریم‌ها فشارهای زیادی بر اقتصاد کشور و سازکارهای بخش صنعت و تجارت وارد ساخت که این امر در کشور بسیار مشهود است.

وی یکی از عواملی که منجر به گرانی محصولات در سال‌جاری شده بود را تحریم‌ها دانست و افزود: ریشه اصلی مشکلات در دوران تحریم در این امر بود که تولید محصولات برای تولید کنندگان گران تمام می‌شد و قدرت رقابت جدی نیز در بازار وجود نداشت.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: در سال‌جاری پرونده هسته‌ای در ایران پس از ۱۲ سال درگیری و کشمکش در مسائل هسته‌ای به سرانجام رسید که برای به سرانجام رسیدن پرونده هسته‌ای مطالعات بسیاری برای راهبرد بهتر و نتیجه مطلوب تر انجام گرفت.

وی ضمن اشاره به این امر که در داخل کشور برخی مخالف رفع تحریم‌ها بودند، افزود: بنده موافق رفع تحریم‌ها هستم و معتقدم که این مذاکرات به خوبی انجام شد و نظام در شرایط فعلی باید تحریم‌ها را برطرف می‌ساخت و خوشبختانه کلیات مذاکرات نیز به خوبی پیش رفت.

لاریجانی بیان کرد: بر خلاف تصور برخی از افراد روی مذاکرات دقت بسیاری شد و جلسات مختلف و بحث‌های گوناگون و اینکه چه چیزهایی طلب شود و چگونه همه تحریم‌ها برداشته شود و چگونه دانش هسته‌ای باقی بماند مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به نتیجه مطلوب ایران در زمینه غنی سازی و ورود به بازار مبادلات هسته‌ای، افزود: اکنون نیاز به سوخت هسته‌ای نداریم زیرا دارای نیروگاه هسته‌ای هستیم که سوخت آن از روسیه تأمین می‌شود.

غنی سازی هسته‌ای در کشور متوقف نشده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: غنی سازی هسته‌ای در کشور متوقف نشده بنابراین خسارت چندانی به دانش هسته‌ای وارد نشده است.

وی گفت: برای بکارگیری تکنولوژی هسته‌ای نیاز به مواد طبیعی داشتیم که سیستمی برای تهیه مواد اولیه و طبیعی فراهم کردیم تا سیستم تکنولوژی هسته‌ای بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

لاریجانی با اشاره به اینکه ابعاد مذاکرات در ۳۰ جلسه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: مذاکره کنندگان دائماً گزارش می‌دادند و نقاط قوت و ضعف مذاکرات مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه باید در اقتصاد شکوفایی ایجاد کنیم و از این توافق بهره کافی را ببریم افزود: برخی می‌گویند تمام پایگاه‌های هسته‌ای را بسته‌اند در حالی که هنوز هم سانتریفیوژ‌های هسته‌ای کار می‌کند.

فضای دنیا برای تعامل با ایران باز شده است

رئیس خانه ملت بیان کرد: فضای دنیا برای تعامل با ایران باز شده که باید از این فرصت برای سرمایه گذاری در کشور و گسترش تجارت بهره برد زیرا سرمایه‌گذاری برای تولید در داخل کشور یک استراتژی مهم محسوب می‌شود که برای تحقق آن باید اقداماتی انجام شود.

وی گفت: در تجارت با عراق ما مشکل حمل و نقل داریم که منجر به بروز تلفاتی در کالاها می‌شود که در این زمینه با نخست وزیر عراق صحبت شده و تصمیماتی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است.

لاریجانی عنوان کرد: اینکه برخی قوانین و مقررات در کشور مانع تولید است در حد کلی قابل قبول است اما باید به جزییات تبدیل شود برای مثال گفته شود که در بحث فرش چه قانونی مزاحم است تا بتوانیم مشکل را برطرف سازیم.
وی اظهار کرد: تنها پرداخت تسهیلات برای رفع مشکل صادرات کافی نیست بلکه باید سلیقه کشورهای دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد که این امر نیازمند مطالعات بسیار برای شناخت سلائق مردم کشورهای مختلف است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوانین رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار در مجلس به تصویب رسیده است که این امر کمک بسیاری به سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه موانع موجود در بخش صادرات باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد، افزود: پیشنهاد می‌شود در اتاق بازرگانی مشکلات در بخش‌های مختلف اقتصاد جدا شوند تا موانع به صورت جداگانه بررسی شود.

لاریجانی با بیان اینکه نیازمند تنفس جدید در اقتصاد هستیم، افزود: اگر بخواهیم عزت‌مندی جمهوری اسلامی در سراسر جهان تحقق یابد باید دارای وضعیت اقتصادی سالم باشیم.

وی با بیان اینکه امروزه بخش اقتصاد نسبت به سایر بخش‌ها دارای ضعف است، ادامه داد: سنگی به اسم تحریم برداشته شده است اما برای رفع مشکلات و موانع بخش اقتصاد علاوه بر این باید همه سازمان‌ها با یکدیگر هم گرا شوند تا بتوان تولید را افزایش داد.

مشوق‌های صادراتی مورد توجه قرار گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشوق‌های صادراتی در حد توان باید در نظر گرفته شود، افزود: لازم است نرخ سود بانکی برای تولیدکنندگان پایین بیاید و برنامه‌هایی نیز برای پایین آمدن نرخ سود بانکی در نظر گرفته شده است اما این امر به یکباره امکان پذیر نیست بلکه باید یک شیب ملایمی داشته باشد تا تعادل در کشور حفظ شود.

وی با اشاره به اقدام مناسب دولت در خریداری هواپیمای ایرباس افزود: اکنون دولت برای خرید هواپیما مبلغی پرداخت نکرده است و به مرور زمان مبلغ مورد نظر پرداخت می‌شود.

لاریجانی ضمن تأکید بر لزوم توجه به سرمایه‌گذاری خارجی، افزود: مشکل استان قم تنها با گردشگری رفع نمی‌شود و باید مسئله سرمایه‌گذاری نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کشمکش‌ها در کشور به پایان برسد

وی بیان کرد: امیدواریم شرایط برای کسب و کار و سرمایه‌گذاری بهتر شود که برای تحقق این امر باید کشمکش‌ها در داخل کشور به پایان برسد زیرا این کشمکش‌ها و اختلافات ورود سرمایه گذاران را کاهش می‌دهد.

منبع: مهر 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید