Performancing Metrics

سفر مخفیانه رییس موساد به واشنگتن و دیدار با رییس سیا | اتاق خبر
کد خبر: 317767
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 14:07
یک روزنامه صهیونیستی از سفر مخفیانه رییس موساد به آمریکا و تلاش برای توافق‌های امنیتی بین واشنگتن و تل‌آویو خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز یکشنبه از سفر مخفیانه رییس موساد به آمریکا خبر داد و نوشت: «یوسی کوهن» رییس جدید موساد 10 روز قبل مخفیانه به واشنگتن سفر کرده و با مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا و «جان برنان» رییس سیا (آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا) دیدار و گفت‌وگو نمود.

وی در این دیدارها، که اولین جلسه او با مقام‌های آمریکایی بعد از انتصاب به این سمت بود، در زمینه مباحث امنیتی بین اسرائیل و آمریکا به رایزنی پرداخته است.

کوهن که در ششم ژانویه به سمت رییس موساد رسید، با «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز دیدار کرده است. وی همچنین با برخی از اعضای سنا و گروهی از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت‌وگو کرده است.

هاآرتص در توصیف این دیدار مخفیانه نوشت: موضوع اصلی در گفت‌وگوهای کوهن در واشنگتن تعامل ایران با قدرت‌های جهانی در پسا برجام، رصد اجرای توافق و یافتن تخلفات در این زمینه بود.

کوهن در مراسم ادای سوگند خود به سمت ریاست موساد نیز درباره ایران گفته بود: «ایران همچنان  خواهان نابودی اسرائیل است و به توسعه قابلیت‌های نظامی خود می‌پردازد و در نواحی ما مواضع برپا می‌دارد.»

رییس موساد مدعی شده بود که «تروریست‌های مسلح مورد حمایت ایران» وسیله‌ای برای رسیدن این کشور به چنین اهدافی هستند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید