Performancing Metrics

منافع لبنان در گروی شکست باندهای تکفیری در سوریه است | اتاق خبر
کد خبر: 317817
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 18:38
قاووق:
نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت که شکست تکفیری ها در سوریه برای تحقق امنیت و ثبات در لبنان ضروری است.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت که شکست تکفیری ها در سوریه برای تحقق امنیت و ثبات در لبنان ضروری است.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از العهد، شیخ نبیل قاووق نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت که قدرت مقاومت در مقابله با خطر گروههای تکفیری نعمتی برای لبنانی ها است، زیرا مقاومت لبنان را مصون نگاه می‌دارد و راه را برای تاسیس امارت داعش و النصره می‌بندد.

وی طی سخنانی در مراسم هفتمین روز شهید قاسم محمد مزرعانی در حسینیه شهرک الریحان گفت ما امروز به عنوان شهروندان لبنانی حق داریم که از نظام عربستان بخواهیم دست از حمایتهای تسلیحاتی خود از باندهای تروریستی در سوریه بردارد، زیرا سلاح عربستان و گروههای تروریستی، تهدیدی استراتژیک برای همه لبنانی ها و خطری حقیقی برای امنیت لبنان است. سیاست عربستان در منطقه و مشخصا در سوریه منبع خطری برای لبنان است.

شیخ قاووق با طرح این پرسش که آیا آنها قصد دارند که سناریوی عراق و سوریه را در لبنان تکرار کنند، گفت: منافع استراتژیک لبنان در شکست باندهای تکفیری در سوریه نهفته است و شکست تکفیری ها در سوریه برای امنیت و ثبات در لبنان ضروری است.

وی اظهار داشت که دستاوردهای میدانی در سوریه رژیم سعودی را غافلگیر کرد و معادلات را تغییر داد به گونه ای که به نفع محور دشمنان سوریه و منطقه نیست.

نبیل قاووق گفت که پایان داعش در سوریه نزدیک تر شده و این امر عربستان را ناراحت کرده است. تهدید عربستان برای دخالت در رقه در راستای کامل کردن وظیفه داعش صورت گرفته است نه برای آزادی و کمک به این مناطق.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله با طرح این پرسش که چرا عربستان پایان محاصره نبل و الزهرا را شکستی برای خود می داند؟ گفت دلیل این امر این است که عربستان در محاصره نبل و الزهرا و الفوعه و کفریا از سوی گروههای تروریستی تصمیم گیرنده است.

قاووق تاکید کرد هنگامی که عربستان شکست باندهای تکفیری در سوریه را شکست خود می داند، در حقیقت خودش با دست خود، خود را رسوا کرده و پرده از چهره خصمانه و جنایتکار خود برداشته است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید