Performancing Metrics

خبرهای بد برای اقتصاد جهان | اتاق خبر
کد خبر: 317993
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 16:26
وضعیت بورس آسیا
خبرآنلاین نوشت: بورس چین بعد از تعطیلات طولانی هفته خود با کاهش شاخص ها آغاز کرد.

اتاق خبر - سال نو چین مهم ترین تعطیلات سنتی این کشور است که تقویم آن ها ترکیبی از شمسی و قمری است؛ هر سال در بهمن سال نو می شود.

شاخص ها در بورس چین در روز اول کاری پس از تعطیلات طولانی، رو به کاهش گذاشته است.به طوری که میانگین سهام ترکیبی بازار با باز شدن بازار ۳ درصد کاهش پیدا کرد. این کاهش، روند سقوط  11 درصدی نیکی ژاپن را ادامه داده است. شاخص سهام هنگ هنک نیز قبل از تعطیلات در ۲ روز ۵ درصد سقوط کرده بود. 

صادرات کندتر از انتظار پیش می رود؛ این روند در سال گذشته بر روی کاهش ۶.۶ درصدی محدود شده است. آمار واردت این کشور نیز تاکنون نا امید کننده بوده  وبه  ۱۴.۴ درصد در ژانویه رسیده است. سهام شانگهای نیز در سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۳ درصد نوسان داشته است.

هرساله با آغاز جشن ها و تعطیلات سال نو چینی، اکثر کارخانه های چین تعطیل می شود و کارمندان این ایام را استراحت می کنند. به همین دلیل هر سال تا اوایل ماه مارس اقتصاد چین روند خوبی را طی نمی کند. اما امسال اقتصاد چین به کندترین حالت خود در ۲۵ سال اخیر رسید .تحلیل گران می گویند موتور داغ اقتصاد این کشور در حال سرد شدن است.

خبر بد دیگر برای اقتصاد جهان، عقبگرد اقتصاد ژاپن است.

تولید ناخالصی داخلی این کشور در ۳ ماه آخر سال ۲۰۱۵،به میزان  ۱.۴ درصد کاهش یافته است. دولت ژاپن و بانک مرکزی این کشور برای جلوگیری از این روند راه حل های مختلفی ارائه کرده اند، اما هنوز این راهکارها تاثیر مثبت بر اقتصاد این کشور نداشته است.

منبع: سی ان ان مانی

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید