Performancing Metrics

بیکاری افراد شاغل رو به رشد است | اتاق خبر
کد خبر: 318001
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 09:12
لاله افتخاری گفت: ۶۵ هزار نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور مایل به خدمت به کشور هستند. چرا که با پول دولتی برای تحصیل رفته اند. اما شرایط برای فعالیت آنها مهیا نیست.

اتاق خبر: لاله افتخاری، کاندیدای منتخب لیست ائتلاف اصولگرایان در نشست خبری که عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد با اشاره به بحث اشتغال گفت: در حال حاضر بیکار شدن افراد شاغل رو به رشد است. در حال حاضر بسیاری از صنایع کلان و خرد روبه از بین رفتن است.

 بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی ادامه داد:80 هزار صنعتی که در اطراف شهر تهران بود، مشکلات اقتصادی بسیاری دارند که هیچ کس به فکر درمان آنها نیست.در حال حاضر دو معضل در کشور وجود دارد، معضل اول جوانانی هستند که سن آنها هر روز در حال بیشتر شدن است اما هنوز کاری پیدا نکرده اند و  معضل دوم شاغلانی هستند که در حال حاضر بیکار شده اند. این دو مشکل غیر قابل اغماض است.

 افتخاری بیان کرد: پیشنهاداتی را برای پرداخت تسهیلات ارائه کرده ایم که هنوز اجرایی نشده است. موضوع پیشنهاد این است که اجازه داده شود صندوق توسعه ملی در کنار سایر صنایع و مشاغل کلان برای مشاغل خرد هم استفاده شود. در این صورت حداقل 3 میلیون شغل ایجاد می‌شود.

 کاندیدای منتخب لیست ائتلاف اصولگرایان گفت: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم با قراردادهای جدید مشکلات اشتغال کشورهای دیگر حل شده است. 65 هزار نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور که عمدتاً‌ دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند مایل به خدمت به کشور هستند چرا که با پول دولتی برای تحصیل رفته اند. اما شرایط برای فعالیت آنها مهیا نیست. این موضوع باید مد نظر قرار گیرد. این افراد می‌توانند انتقال تجربه و تکنولوژی به کشور داشته باشند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید