Performancing Metrics

پرداخت اینترنتی عوارض خودرو ممکن شد | اتاق خبر
کد خبر: 318032
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 05:58
سازمان امور مالیاتی کشور هر سال براساس آخرین مدل خودروها و بر مبنای قیمت فروش کارخانه برای خودروهای سواری تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی برای خودروهای وارداتی میزان عوارض سالیانه خودروهای سواری را محاسبه می کند.

سازمان امور مالیاتی کشور هر سال براساس آخرین مدل خودروها و بر مبنای قیمت فروش کارخانه برای خودروهای سواری تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی برای خودروهای وارداتی میزان عوارض سالیانه خودروهای سواری را محاسبه می کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از قطره؛ مالکان خودرو می‌توانند به دو شیوه غیرحضوری و حضوری نسبت به پرداخت عوارض وسیله نقلیه خود اقدام کنند.
شهرداری تهران در راستای ارائه خدمات غیرحضوری و تحقق اهداف شهر الکترونیک و به‌منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و کاهش بار ترافیک و آلودگی هوا، سامانه پرداخت عوارض خودرو را راه‌اندازی کرده و به این ترتیب امکان پرداخت عوارض خودرو از طریق درگاه اینترنتی فراهم شده است.
علاوه‌بر تهران در بسیاری از دیگر شهرها نیز شهرداری خدمات مشابهی را برای پرداخت عوارض خودرو در نظر گرفته که مالکان خودرو با مراجعه به سامانه شهرداری شهر محل سکونت خود می‌توانند از آن استفاده کنند.
شهروندان تهرانی برای پرداخت اینترنتی عوارض خودرو باید به سامانه‌ای که برای ارائه این خدمات به نشانی cartax.tehran.ir در نظر گرفته شده مراجعه کنند.
کاربران پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه با انتخاب گزینه پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو و وارد کردن شماره 17 رقمی شناسه خودرو (VIN)، شماره ملی مالک و پلاک خودرو می‌توانند از وضع پرداختی‌ها و بدهی عوارض خودرو مطلع شوند.
کاربران در مرحله بعد می‌توانند پس از اطمینان از صحت اطلاعات و انتخاب درگاه بانکی مورد نظر خود نسبت به پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو اقدام کنند.‌
همچنین کاربران می‌توانند از طریق این سامانه گواهی پرداخت یا مفاصا حساب نیز دریافت کنند. چنانچه شهروندی نتواند به روش اینترنتی عوارض خودرو خود را پرداخت کند یا بخواهد این خدمات را به شیوه حضوری دریافت کند برای استفاده از خدمات حضوری باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر یا دفاتر منتخب پیشخوان خدمات دولت مراجعه کند.
البته برای پرداخت حضوری لازم است مالک خودرو مدارکی از جمله سند مالکیت، برگه فروش کارخانه، برگه گمرکی و همچنین قبوض سنوات قبل را همراه داشته باشد.
بنابراین در مقایسه می‌توان گفت روش غیرحضوری پرداخت عوارض خودرو به مراتب ساده‌تر است. همچنین شهرداری تهران در خبری اعلام کرده شهروندان در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توانند این خدمات را از طریق تلفن همراه نیز دریافت کنند .

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید