Performancing Metrics

4 هزار نفر کار انتخابات را در دورود و ازنا بر عهده دارند | اتاق خبر
کد خبر: 318050
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 09:24
فرماندار دورود:
فرماندار دورود گفت: 4 هزار نفر کار انتخابات را در دورود و ازنا بر عهده دارند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس از دورود، عصر امروز جلسه شورای اداری شهرستان دورود با حضور مسئولان از جمله فرماندار، امام جمعه، معاون پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخاباتی دستگاه قضایی استان، رئیس دادگستری دورود و ... تشکیل شد.
ماشاءالله نعمتی در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخاباتی این حوزه اظهار کرد: بسترسازی و تمهیدات لازم  مبنی بر آماده‌سازی ستاد انتخابات در مرکز دورود و ازنا انجام شده و تمام دغدغه ما انتخابات سالم و بدون مشکل است و این رویه را در پیش گرفته‌ایم که شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.
این مسئول تصریح کرد: توجه به قانون و مقررات، ملاک اصلی تعیین یک انتخابات است و باید تلاش و کوشش کنیم تا با توجه به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و هم زبانی و استفاده از تجربیات مختلف، انتخابات را برگزار کنیم و با هرگونه بی‌نظمی و آنچه که به مسیر انتخابات خدشه وارد می‌کند، براساس قانون بدون شک برخورد جدی خواهیم کرد.


وی با اشاره به فضای مجازی و نقش آن در عرصه انتخابات خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع فضای مجازی و سایبری است که می‌تواند در عرصه انتخابات نقشی مهمی داشته باشد که بعضی از افراد که تعهد اخلاقی ندارند، می‌توانند مسیر صحیح انتخابات را به چالش بکشند و در این مورد تذکراتی به افراد متخلف داده شده است.

وی با اشاره به عوامل اجرایی برگزاری انتخابات، تأکید کرد: ما در این حوزه چهار هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی، تدارکاتی و پشتیبانی داریم و تعداد شعب اخذ رای ما در دورود 113 و در ازنا 75 شعبه است.
این مسئول با اشاره به تعداد کاندیداها این حوزه انتخاباتی اظهار کرد: در این حوزه انتخاباتی سه نفر برای انتخابات خبرگان رهبری و 17 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید شده‌اند که امکان دارد تا مهلت پایانی فردی اضافه و کاسته شود.
وی افزود: میزان مشارکت مردم در انتخابات دوره قبل در این شهرستان در انتخابات خبرگان رهبری بیش از 65 درصد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 70 درصد بوده است.
این مسئول تصریح کرد: در این حوزه انتخاباتی 250 هزار نفر جمعیت داریم که از این تعداد طبق آمار تخمین زده شده و کارشناسی جمعیت رای دهنده‌ها بین 175 تا 180 هزار نفر هستند.
نعمتی با بیان اینکه ادارات و نهادها باید در این امر مهم همکاری کنند، خاطرنشان کرد: تمام ادارات و نهادها براساس قانون باید امکانات و وسایل نقلیه خود را در اختیار مردم و در جهت برگزاری انتخابات قرار دهند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید