Performancing Metrics

حمایت چهره‌های جهانی از جشنواره بوسان در برلین | اتاق خبر
کد خبر: 318320
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 15:30
شماری از چهره‌های شناخته شده صنعت فیلم جهان، در جشنواره برلین به حمایت از جشنواره فیلم بوسان اقدام کردند.

به گزارش اتاق خبر، در حالی که جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از سال ۲۰۱۴ زیر فشار دولتی است، دیشب شماری از چهره‌های جهانی صنعت فیلم حمایت خود را از این جشنواره اعلام کردند.

آلبرتو باربرا رییس جشنواره فیلم ونیز، چارلز تیسون مدیر هنری بخش دو هفته منتقدان جشنواره کن و پیرس هندلینگ مدیر جشنواره فیلم تورنتو از جمله چهره‌هایی بودند که دیشب در جشنواره فیلم برلین حمایت خود را از کمپین «هشتگ من از جشنواره بوسان حمایت می کنم» (#ISupportBIFF ) ابراز کردند.

این کمپین در حال تلاش برای جلب حمایت جهانی برای جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان (BIFF) است که از زمانی که یک فیلم مستند جنجال برانگیز را با عنوان «حقیقت نباید با سئول غرق شود» در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآورد، زیر فشار دولتی قرار گرفته است.

اخیرا مسئولان شهری بوسان، یک دادخواست جنایی علیه لی هونگ-کوان مدیر جشنواره بوسان تنظیم کرده تا برمبنای آنچه اشتباه‌های وی خوانده جلوی انتخاب مجدد وی به عنوان رییس این جشنواره را بگیرد.

علاوه بر حمایت‌های بین‌المللی، دیگر جشنواره‌های سینمایی کره جنوبی از جمله جیونجو، بیفان و جشنواره فیلم بین‌المللی زنان سئول از دیگر سازمان‌هایی هستندکه از این مدیر حمایت کرده‌اند.

این گروه‌ها با گردآمدن در جشنواره فیلم برلین اعلام کردند حق مدیر جشنواره بوسان است که مثل هر فرد دیگری از آزادی انتخاب فیلم برای نمایش در این جشنواره بین‌المللی برخوردار باشد.

این گروه پیش از این در جشنواره فیلم روتردام هلند، جشنواره بین‌المللی فیلم وسول از سینمای آسیا و جشنواره فیلم مستند یاماگاتا گرد آمده بودند و حمایت خود را از آقای لی ابراز کردند.    

در مستندی که در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان به نمایش درآمد، بخشی از جزییات حادثه دلخراش غرق شدن یک کشتی از دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته بود. این مستند توسط لی سانگ هو و آن‌هاریونگ کارگردانی و ساخته شده است.

در این مستند بیشتر بر روش‌هایی تمرکز شده که اگر به کار گرفته می‌شدند می‌توانست جان خیلی از مسافران آن کشتی را حفظ کند. در این واقعه ۳۰۴ نفر جان خود را از دست دادند و به عنوان مرگبارترین سانحه‌ دریایی کره شناخته شده است. این فیلم سئو بیونگ سو شهردار جدید سئول را به چالش کشید.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید