Performancing Metrics

مرکز منطقه‌ای آموزش آب در ایران راه اندازی می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 318358
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 00:29
رئیس کمیته ملی آبشناسی کمیسیون ملی یونسکو از امضای توافقنامه ای برای تشکیل مرکز منطقه ای آموزش آب در ایران خبر داد و گفت: این مرکز علاوه بر آموزش مباحث آبی در ایران، مرکزی برای آموزش این مباحث در منطقه خواهد بود.

اتاق خبر: مهین گزانی در نشست خبری همایش بزرگداشت روز ملی آب اظهار داشت: برای سالهای 2014 تا 2021 فاز هشتم بین المللی آب یونسکو آغاز شده و اکنون در این فاز از برنامه های یونسکو قرار داریم.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: تاکنون در ایران مرکز منطقه ای همکاری آب شهری و مرکز بین المللی قنات و سازه های آبی با همکاری یونسکو تشکیل شده که فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی آبی ایران را گسترش داده است.

رئیس کمیته ملی آبشناسی کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه "ایران در اجلاس اخیر یونسکو که سی و هشتمین اجلاس بود حضوری فعال داشت"، گفت: در این اجلاس وقتی سخنرانی ها درباره قنات های ایران شد، متخصصان کشور هلند در زمینه آموزش های مسائل آبی سردمداران آموزش در جهان هستند از متخصصان مدیریت آبی ایران در مورد این سازه های منحصر به فرد مدیریت آب می پرسیدند.

وی ادامه داد: اخیرا تشکیل سومین مرکز هماهنگی و مطالعاتی آبی با همکاری یونسکو در ایران مصوب شده که کارهای اجرایی تشکیل این مرکز از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حال انجام است که ظرف 2 تا 3 ماه آینده قرار است این مرکز تشکیل شود.

گزانی اذعان داشت: روز گذشته با حضور نمایندگانی از IHB و IHE موافقت‌نامه ای با حضور مسئولان وزارت نیرو به امضا رسید تا مرکز منطقه ای آموزش آب در ایران ایجاد شود و مقرر شد تا این مرکز در دانشگاه تهران باشد و علاوه بر آموزش مباحث آبی در ایران، مرکزی برای آموزش این مباحث در منطقه خواهد بود.

رئیس کمیته ملی آبشناسی کمیسیون ملی یونسکو از برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی آب در روز دوازدهم اسفندماه خبر داد و گفت: برای شرکت در این همایش، مسئولان از سازمان یونسکو با ایران خواهند آمد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید