Performancing Metrics

استفاده ازکود زیستی درپرورش ماهیان گرمابی عوارض کمتری دارد | اتاق خبر
کد خبر: 318405
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 03:24
دبیرکارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به مصرف کود شیمیایی در پرورش ماهیان گرمابی گفت: استفاده از کودهای زیستی برای پرورش این گونه از ماهیان دارای عوارض کمتری است.

اتاق خبر: محمدعلی ملبوبی روز سه شنبه در اولین همایش ملی ایمنی و واکسیناسیون در ماهیان سردآبی با بیان اینکه 500 تا 800 کیلوگرم در هر هکتار کود شیمیایی ازت و فسفات برای پرورش ماهیان گرمابی استفاده می شود، تاکید کرد: با استفاده از کود زیستی میزان مصرف این کود در هر هکتار به 800 گرم می رسد و مصرف کود شیمیایی نیز قطع می شود.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی به آمادگی لازم برای در اختیار گذاشتن کود زیستی به فعالان حوزه آبزی پروری گفت: در حال حاضر این کود برای مصارف زراعی تولید می شود و می تواند در اختیار فعالان صنعت آبزی پروری قرار گیرد.
ملبوبی به کاربردهای زیست فناوری در آبزی پروری اشاره کرد و گفت: ژنتیک و تولید مثل، واکسن، داروهای زیست بنیان، مکمل های خوراکی و نوترکیب از جمله کاربردهای زیست فناوری در صنعت آبزی پروری است.
وی همچنین به تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان از پنج شرکت به 50شرکت رسیده است و معافیت های مالیاتی و ارائه تسهیلات از جمله مزایای ارائه شده به این شرکت ها می باشد.
وی بر لزوم کاهش مصرف سموم و آفت کش ها در کشور اشاره کرد و گفت: در برنامه پنجم بر لزوم رونق محصولات زیست بنیان و کاهش مصرف سموم و آفت کش ها تاکید شده است.
ماهیان پرورشی به دو دسته سردآبی و گرم آبی تقسیم می شوند.از ویژگی های بارز ماهیان گرمابی پذیرش شرایط گرما است. این گروه از ماهیان که به عنوان ماهیان چینی نیز قلمداد می شوند در دمای 18 درجه به بالا خوب تغذیه ، رشد و تکثیرمی کنند.
بهترین شرایط رشد آنها 28 ـ 25 درجه است در دمای کمتر از 18 درجه تغذیه می کنند اما در دمای 12 درجه سانتیگراد تبدیل غذا به گوشت در آن تنزل می یابد و در 7 درجه سانتیگراد تغذیه نمی کنند و در 4 درجه سانتیگراد به خواب زمستانه فرو می روند . به طور کلی سردسته ماهیان پرورشی گرم آبی کپورماهیان هستند . آنها بزرگترین خانواده ماهیان آب شیرین می باشند و 90% ماهیان آب شیرین به این خانواده تعلق دارد.

کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید