Performancing Metrics

عملیات اجرایی 6 نیروگاه خورشیدی در کرمان آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 318411
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 03:46
عملیات اجرایی شش سایت نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک) با ظرفیت 60 مگاوات و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کرمان آغاز شد.

اتاق خبر: مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان روز سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه ها ، گفت: این طرح پس از امضای موافقت نامه سرمایه گذاری طی حدود چهار ماه به مرحله اجرایی رسیده است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ علی اصغر نصرالهی ادامه داد: این نیروگاه ها در بازه زمانی 18 ماه به بهره برداری می رسد.
وی گفت: نیروگاه های خورشیدی کرمان در این وسعت برای اولین بار در سطح کشور ایجاد می شود.
وی افزود: امیدواریم با بازشدن عرصه برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی، بتوان استفاده بیشتری از انرژی های پاک و تجدید پذیر کرد.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران هم گفت: استان کرمان یکی از بهترین کریدورهای انرژی خورشیدی در جهان است.
علی شمس اردکانی افزود: از یزدان آباد تا جنوب راین در استان کرمان چندین هزار مگاوات ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی وجود دارد که می توان واحدهای 10 تا 50 مگاواتی ایجاد کرد.
وی بیان کرد: سایت ماهان اولین سایت تعیین شده برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در کرمان بوده است.
وی از ایجاد کارخانجات جنبی واحدهای تولید انرژی خورشیدی در استان کرمان خبر داد و گفت: امیدواریم پس از موفقیت در حداقل سه واحد از این نیروگاه ها بتوانیم کارخانجات تولید انرژی های خورشیدی را در استان کرمان احداث کنیم.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران از استاندار کرمان به عنوان مرد کار، کوشش و جهاد یاد کرد و افزود: جدی بودن در کار را در استاندار کرمان می بینیم.
وی با بیان این که جلب سرمایه های خارجی غیر از بازی های اداری است گفت: در سیستم های بروکراتیک براساس بودجه دولتی و سیستم اداری اقدام می شود تا کار را به سامان برسانند اما امروز در پی ابلاغیه های رهبری جذب سرمایه و کار بخش خصوصی اولویت دارد و بخش اداری کشور باید تنظیم گر، نظاره گر و پیگیر باشد.
شمس اردکانی بیان کرد: پایمردی برای اجرای طرح ها قیمت دارد و باید از کسی که کار را انجام می دهد، تشکر کرد و آن را به حساب کس دیگری نگذاشت.
وی افزود: سرمایه گذاران خارجی این پروژه دو ماه قبل بازدیدی از این منطقه داشتند و گفتند که این منطقه از جاهای بسیار خوبی که در چین انتخاب کرده بودیم، بهتر است.
وی بر ایجاد پست های توزیع برای سایر نیروگاه ها نیز تاکید کرد و گفت: انرژی خورشیدی بهترین یار صنعت است.
تفاهم نامه ایجاد نیروگاه های خورشیدی در کرمان 11 آذر امسال با حضور سرمایه گذاران طرح در دفتر استاندار کرمان امضا شد.
استان کرمان با توجه به داشتن 320 روز آفتابی و وزش باد در برخی مناطق آن از موقعیت مناسبی برای احداث نیروگاه های خورشیدی و بادی برخوردار است.
عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی کرمان با حضور استاندار، معاون سازمان انرژی های نو، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، سرمایه گذاران طرح و جمعی از مسئولان در یکی از این سایت ها در جاده قدیم ماهان برگزار شد.

کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید