Performancing Metrics

تجارت ایران و مالزی افزایش می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 318428
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 04:20
شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی با اشاره به تاثیرات مثبت توافق هسته‌ای بر مناسبات با تهران پیش‌بینی کرد که در سال جاری تجارت ایران و مالزی افزایش پیدا کند.

اتاق خبر: شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی با تاکید بر اینکه لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران می‌تواند مناسبات دوجانبه تهران کوالالامپور را توسعه دهد، عنوان کرد که در دوران پساتحریم شرکت‌های مالزیایی این امکان را دارند تا فعالیت‌های خود در ایران را در بخش‌هایی به غیر از روغن پالم توسعه دهند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ داتوک زولکیفیل محمود - مدیرعامل شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی - در این خصوص گفت: در سال گذشته و به دلیل کاهش واردات فرآورده‌های نفتی از سوی ایران و همچنین بروز مشکلاتی در خصوص پرداخت‌های مربوط به صادرات مالزی، تجارت دو کشور ایران و مالزی اندکی کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه واردات عمده مالزی از ایران شامل نفت و قیر بوده است، گفت: ماترید تلاش‌های خود را برای انجام ماموریت‌های تجاری به این کشور حاشیه خلیج فارس با بازار 70 میلیون نفری افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی تصریح کرد: باید به فراتر از روغن پالم فکر کنیم زیرا در بازار کالا نوسانات زیادی وجود دارد اما در دیگر بخش‌ها و محصولات همچون قطعات ماشین آلات چندان نوسانی وجود ندارد.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی اداره آمار مالزی، در سال گذشته میلادی مجموع صادرات این کشور به ایران کاهش 10.6 درصدی داشته و به یک میلیارد و 950 میلیون رینگیت بالغ شده بود که این میزان در سال 2014 معادل دو میلیارد و 180 میلیون رینگیت بود.

در همین حال واردات مالزی از ایران در سال گذشته میلادی برابر با 139 میلیون و 500 هزار رینگیت بود که نسبت به واردات 187 میلیون و 400 هزار رینگیتی در سال 2014 کاهش 25.6 درصدی نشان می‌دهد.

این آمار همچنین حکایت از آن دارد که در سال 2014 صادرات روغن پالم مالزی به ایران افت 42.1 درصدی داشته و به 447 هزار و 58 تن رسید. این میزان در سال پیش از آن معادل 635 هزار و 258 تن بوده است.

کد:94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید