Performancing Metrics

شفافیت عملکرد شرکت‌ها در گرو رعایت اصول حاکمیت شرکتی | اتاق خبر
کد خبر: 318432
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 05:56
مدیرعامل فرابورس ایران بر رعایت اصول حاکمیت شرکتی در ارکان اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: هر چقدر نظام حاکمیت شرکتی در شرکت‌ها محکم‌تر استقرار یابد، شرکت‌ها شفاف‌تر، مدیران پاسخگوتر و عملکرد شرکت‌ها نیز بهتر خواهد بود.

اتاق خبر: امیر هامونی به حکمرانی و مدیریت شایسته به عنوان اصول مهم در فرآیند توسعه سازمان‌ها و جامعه اشاره کرد و ادامه داد:  قطعاً توجه به حاکمیت شرکتی نتایج مهمی مانند پاسخگویی، شفافیت و رعایت حقوق ذ‌ی‌نفعان را برای سازمان‌ها و اقتصاد کشور به‌همراه دارد.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ به گفته وی، شفافیت حاصل از اجرای حاکمیت شرکتی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی موثر است چراکه اگر این نظام به صورت کامل و علمی در شرکت‌ها استقرار یابد، بر سرمایه اجتماعی آن شرکت خواهد افزود و سرمایه گذار خارجی با اعتماد بالاتری اقدام به سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هامونی با بیان اینکه حاکمیت شرکتی باید در همه عرصه‌ها تسری پیدا کند و در رعایت این مسئله تفاوتی میان شرکت‌های بورسی و فرابورسی با شرکت‌های خارج از بورس وجود ندارد، اضافه کرد: لازم است شرکت‌هایی که قصد دارند وارد بازار سرمایه شوند قبل از عرضه اولیه نسبت به استقرار نظام حاکمیت شرکتی اقدام کنند.

مدیرعامل فرابورس ایران، هدف اصلی حاکمیت شرکتی را برقراری نظارت‌ صحیح میان سهامداران، هیات مدیره و مدیران اجرایی دانست و افزود: چنانچه به موضوع اصول حاکمیت شرکتی در شرکت‌ها توجه مناسبی نشود، چارچوبی منطقی برای ایجاد اعتماد بلندمدت میان تصمیم‌گیران شرکت و ذی‌نفعان فراهم نخواهد شد.

هامونی خاطرنشان کرد: به منظور ترویج فرهنگ حاکمیت شرکتی در بازار سرمایه و سایر نهادهای اقتصادی کشور، دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مسئولان اقتصادی کشور در روزهای 28 و 29 بهمن‌ماه در دانشگاه الزهرا(س) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت http://www.ircgnc.ir/Congress/UIPanel/Index نسبت به ثبت نام و دریافت کارت ورود به همایش اقدام کنند.

کد:94109

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید