Performancing Metrics

نظر اکثریت جامعه پزشکی در مورد طرح تحول سلامت مثبت است | اتاق خبر
کد خبر: 318475
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 06:51
عضو مجمع گروه پزشکی ایران:
عضو شورای عالی مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران، گفت: طبق نظرسنجی‌ها نظر اکثریت جامعه پزشکی نسبت به اجرای طرح تحول سلامت، مثبت است.

اتاق خبر- عضو شورای عالی مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران، گفت: طبق نظرسنجی‌ها نظر اکثریت جامعه پزشکی نسبت به اجرای طرح تحول سلامت، مثبت است.

دکتر سید جلیل حسینی در نشست خبری مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران در خصوص نقاط مثبت و منفی طرح تحول سلامت، گفت: طبق نظرسنجی‌ها نظر اکثریت جامعه پزشکی نسبت به این طرح مثبت است چرا که به خصوص برای مردم این امر بسیار مفید بود و آنها بدون دغدغه مالی برای خدمات درمانی به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: با نگاه کارشناسانه به این طرح متوجه می‌شویم که به علت برخی برنامه ریزی‌های عجولانه و مشارکت ندادن صاحب نظران آنچه که برای بودجه و توجه به حوزه سلامت وارد سیستم کشور شده بدون نتیجه ماندگار به طور کامل صورت نگرفته بنابراین در کنار نکات مثبت، نکات انتقادی هم به این طرح وارد شده است.

در ادامه دکتر علی نوبخت حقیقی دبیر مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران، گفت: در سال ۱۳۶۵ به دلیل برخی تصمیم‌گیری‌های اشتباه تمامی انجمن‌های پزشکی و به دنبال آن سازمان نظام پزشکی منحل شد. اما بعد از این دوران تشکیل مجدد انجمن‌ها حس شد و در نتیجه ۳۲ انجمن اصلی در رشته پزشکی فعال شدند تا بتوانند در جهت تعالی رشته‌های خود کنگره و جلسات تخصصی را برگزار کنند اما از آنجا که همچنان برخی از مسائل اصلی و عمده کشور مانند رعایت اخلاق حرفه‌ای بر روی زمین می‌ماند تصمیم بر این شد که اتحادیه یا مجمع انجمن‌ها با ۱۷ هیئت مدیره از سال ۸۲ تشکیل گردد. 

دکتر محمدرضا ظفرقندی نایب رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران نیز گفت: مسئولین وزارت بهداشت برای پیشرفت و تصحیح موارد پزشکی به انجمن‌های علمی اجازه ورود و مشارکت دادند از جمله در تدوین گایدلاین‌ها و بنابراین انجمن‌های علمی تخصصی در داخل کشور به تدوین آنها پرداختند.

وی افزود: در آستانه انتخاباتی مهم و تعیین کننده هستیم و طبیعی است که اعلام نظر جامعه پزشکی و انجمن های علمی و تخصصی برای حضور مردم می‌تواند موثر باشد چرا که حتی حضور نادرست یک فرد در مجلس می‌تواند سرنوشت ملت و در نهایت کشور را تغییر دهد. لذا، این جمله که حضور مردم در انتخابات تعیین کننده نیست خیال بافی است و همه باید برای رشد و پیشرفت کشور در انتخابات حضور پیدا کنند.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید