Performancing Metrics

موافقت آمریکا با برقراری روزانه ۱۱۰ پرواز به کوبا | اتاق خبر
کد خبر: 318502
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 08:00
تسنیم نوشت: آمریکا و کوبا توافقنامه دوجانبه‌ای را برای برقراری روزانه ۱۱۰ پرواز تجاری به هاوانا و ۹ مقصد دیگر در کوبا امضا خواهند کرد.

اتاق خبر - به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، برای نخستین بار در بیش از نیم قرن اخیر، آمریکا و کوبا با از سرگیری پروازهای تجاری موافقت کرده و قرار است توافقنامه دوجانبه‌ای در این خصوص امروز سه شنبه امضا شود.

بر اساس این توافقنامه، روزانه 110 پرواز تجاری به هاوانا و 9 پرواز دیگر به سایر شهرهای کوبا برقرار خواهد شد. هر زمان که این پیمان امضا شود، مقام های آمریکایی از شرکتهای هواپیمایی دعوت خواهند کرد تا درخواست های خود برای انجام پرواز به کوبا را ارائه دهند.

توماس انگل دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور حمل و نقل در این باره تاکید کرد: دولت کوبا درخواست های احتمالی دولت آمریکا برای افزایش این سطح از خدمات را در نظر خواهد گرفت. دو کشور بر تعهدات خود در زمینه تقویت همکاری نزدیک در زمینه امنیت و ایمنی هوایی تاکید می کنند.

آمریکا در ماه دسامبر در نخستین سالگرد عادی شدن روابط دیپلماتیک با کوبا اعلام کرد که قصد دارد پروازها به مقصد کوبا را بار دیگر از سر بگیرد.

علی رغم برقراری پروازهای تجاری بین آمریکا و کوبا، مسافرت های گردشگری همچنان غیر قانونی خواهد بود. تحریمهای وضع شده از سوی واشنگتن در سال 1960 میلادی، هرگونه سفر گردشگری به کوبا را ممنوع اعلام کرده است.

آمریکا در این توافقنامه اجازه سفر در 12 مورد را داده است. پروازهای تجاری بین آمریکا و کوبا 53 سال قبل لغو شد ولی از اواسط دهه 1970 میلادی در شرایط خاصی اجازه پروازهای چارتر داده شده است. آمریکا و کوبا در ماه جولای رسما روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند و سفارتخانه ها را در پایتخت های یکدیگر بازگشایی کردند.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید