Performancing Metrics

وابسته به جناح و گروهی نیستم | اتاق خبر
کد خبر: 318507
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 16:35
کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری:
کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتصاب به گروه و جریان خاص سیاسی را رد کرد و گفت: به هیچ گروه سیاسی وابستگی ندارم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد‌اسماعیل نوری‌ ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمانی که خبرگان مجبور به موضع گیری خاصی همچون جریان تعیین ریاست مجلس خبرگان باشد، به حتم من در آن خطی که متعلق به ولایت فقیه است، خواهم بود.

حجت‌الاسلام نوری افزود: بنا به فرموده امام خمینی(ره) سرنوشت اسلام و ملت رنج دیده در گرو این انتخاب خبرگان است، یعنی اگر مجلس خبرگان کار غیرخدایی انجام داده و رهبر غیرصالح انتخاب کند، خطر کشور و دین اسلام را تهدید می‌کند و طبق فرموده امام(ره) کوچکترین سهل‌انگاری این عمل شریف را به انحراف کشانده و فاجعه بزرگی را رقم می‌زند.

کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتصاب به گروه و جریان خاص سیاسی را رد کرد و گفت: تاکنون صحبت برای قرار دادن نامم در لیست جناح خاص سیاسی صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام نوری که نامش در برخی لیست های انتخاباتی دیده می شود، متذکر شد: تاکنون هیچ حزب یا جناحی با من برای حمایت تماس نگرفته و خودم نیز به هیچ گروه سیاسی وابستگی ندارم.

وی با بیان اینکه گرایشات و خطوط سیاسی نباید  وارد مجلس خبرگان شود، افزود: اعضای مجلس خبرگان رهبری نباید متعلق به جناح خاصی باشند و باید در خط ولایت فقیه حرکت کنند.

حجت‌الاسلام با تاکید بر اینکه جایگاه رهبری متعلق به تمام آحاد کشور است، افزود: جایگاه رهبری اختصاص به هیچ حزب و جناحی ندارد به همین مجلس خبرگان نیز نباید متعلق به جناح خاصی باشد

اسلام و رهبری خط قرمز من است

کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه« اسلام و رهبر فعلی خط قرمز  من است» در تحلیل این سخن خود گفت: من تابع رهبر هستم و اگر به واقع این موضوع را قبول داشته باشم، باید در هر شرایطی همراه و پیرو وی باشم.

حجت‌الاسلام نوری گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز باید عادل و با تقوا بوده و قابل اعتماد باشند تا بتوانند آن فقیه اعلم را معرفی کنند و  اگر معرفی شد حتی مراجع تقلید نیز باید از ولی فقیه اطاعت کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی منبی بر وجود شورای رهبری گفت: موضوع شورای رهبری از صراط مستقیم به دور است و باید متوجه بود که در این گونه مواقع تا اعضای این شورا جمع شوند و در مورد موضوعی مشکل ساز نظر دهند، دشمن کار خود را انجام داده است.

وی به فرایند شکل گیری فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: در فتنه ۸۸، مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان بر روی این موضوع ۲۰ سال کار کرده‌اند اگر بنا را بگذاریم برای تشکیل شورای رهبری، در آن برهه از زمان باید رهبری منتظر می‌ماندند تا اعضای شورای رهبری تصمیصم بگیرد و جمع شدن این افراد و نتیجه گیری از جلسه زمان بر بود، در این‌صورت در همان ساعات اول دشمن کشور را به تصرف خود درمی‌آورد.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری  با تاکید بر اینکه  هر خطی که در برابر رهبری زاویه بگیرد قابل قبول نیست، گفت: ولایت‌فقیه و رهبری از پایه‌های اصلی و بلامنازع نظام محسوب می‌شود و با توجه به اینکه مجلس خبرگان در ارتباط مستقیم با رهبری نظام است، این مجلس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام نوری همچنین در خصوص حضور چهره های جوان در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت:  اگر جوانانی فاضل و عاقل برای این امر خطیر انتخاب شده‌اند، قطعا حضورشان ضرری نخواهد داشت ولی وجهه قالب این است که چهره‌هایی با سن بالا برای این مجلس انتخاب شوند و بخصوص ۴۰ سال به بالا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حاضر شوند.

یکی از کاندیدای خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به برگزاری ۳۶ دوره انتخابات در حوزه های مختلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد برگزاری ۳۶ دوره انتخابات در حوزه‌های مختلف بودیم که هفتم اسفندماه ۳۷ دوره با سربلندی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام نوری  گفت: طی ۳۷ سال حضور و رأی مردم همچون تیری در چشم دشمنان نظام انقلاب محسوب شده و آنان چه پیش از آن و چه پس از آن تلاش کرده و می‌کنند تا مردم را از مسئولان نظام ناامید کنند که خوشبختانه تا به امروز موفق نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور و پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره توطئه های دشمنان را باشکست مواجه کرده است، گفت: هر اندازه حضور و رأی مردم در انتخابات بیشتر باشد به همان میزان شاهد ناامیدی دشمنان داخلی و خارجی و خنثی شدن توطئه‌های‌شان خواهیم بود.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان گفت: ولایت‌فقیه و رهبری از پایه‌های اصلی و بلامنازع نظام محسوب می‌شود از سویی دیگر مجلس خبرگان رهبری در ارتباط مستقیم با رهبری نظام است، از این‌رو مجلس خبرگان رهبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام نوری  گفت: پس از خداوند، پیامبران و سپس ائمه‌معصومین (ع) به‌عنوان ولی امر مردم بودند که امروز به دلیل عدم دسترسی به حضرت بقیه‌الله (عج) این امر به نایب ایشان که همان ولی‌فقیه است محول شده و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رهبر معظم انقلاب این امر خطیر را برعهده دارند.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید