Performancing Metrics

تصمیم ریاض برای مداخله زمینی در سوریه به ما مربوط نیست | اتاق خبر
کد خبر: 318508
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 08:22
قاهره:
تسنیم نوشت: وزیر خارجه مصر امروز سه شنبه تاکید کرد که تصمیم عربستان سعودی برای مداخله زمینی در سوریه یک تصمیم انفرادی و مستقل است و به سیاست‌های خاص این کشور مربوط می‌شود.

اتاق خبر - به گزارش از رسانه های خبری مصر، سامح شکری امروز سه شنبه طی اظهاراتی در کنفرانس خبری مشترک با همتای کویتی خود گفت که تصمیم عربستان برای مداخله زمینی در سوریه یک تصمیم حاکمیتی انفرادی است و ارتباطی به نیروی اسلامی برای مقابله با تروریسم ندارد.

وی اشاره کرد که این تصمیم ریاض در راستای سیاست های خاص آن اتخاذ شده است در حالیکه مصر از راه حل های سیاسی در سوریه حمایت می کند.

شکری افزود که مصر از تلاش های «دی میستورا» فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه که مامور تکمیل مذاکرات با طرف های سوری برای تشکیل دولت انتقالی است، حمایت می کند.

وی همچنین اظهار داشت که مصر از زمان آغاز بحران سوریه برای رفع درد و رنج ملت این کشور و توقف خشونت ها تلاش کرده است. روز گذشته نیز عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در گفتگو با مجله "جان افریک" بر موضع ثابت کشورش مبنی بر حمایت از حل صلح آمیز بحران سوریه و حفظ تمامیت ارضی و عدم فروپاشی نهادهای این کشور تاکید کرد.

وی افزود بازسازی سوریه نیازمند صدها میلیارد دلار است و مانند لیبی نمی توان اجازه داد که گروههای تروریستی در این کشور توسعه یابند، زیرا در  این صورت تهدیدی برای کل منطقه به شمار می رود.

رئیس‌ جمهور مصر گفت ما برای مدتی طولانی بحران سوریه را رها کرده بودیم و امروز اوضاع در این کشور به شدت پیچیده شده است.اگر ما دو سال پیش راه حلی برای بحران سوریه می یافتیم امروز شاهد این اوضاع نبودیم.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید