Performancing Metrics

ظریف: همه همکاری کنیم و به جنگ پایان دهیم | اتاق خبر
کد خبر: 318515
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 16:46
در نشست خبری با همتای بلژیکی؛
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما باید همکاری کنیم و با راه حل سیاسی به جنگ پایان دهیم و در این رابطه، کمکهای انسان دوستانه نیز در گام اول مطرح است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد جواد ظریف در کنفرانس خبری مشترک با همتای بلژیک خود که هم اکنونی به میزبانی دیدیه رندرز در حال برگزاری است، اظهار داشت: خوشحالم که روابط دوجانبه رو به جلو است. ما اکنون بر روی توسعه روابط دو طرف تاکید داریم.

وی گفت: تاریخ مثبتی در روابط ایران و بلژیک وجود دارد و مردم ایران خاطره خوبی از بلژیک دارند.

ظریف بیان داشت: جنگ یمن به وضعیت ناگواری رسیده و هیچ هدف نظامی دیگری در این کشور باقی نمانده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به وضعیت نابسامان منطقه اشاره کرد و گفت: هم اکنون مردم و غیر نظامیان در یمن مورد حمله قرار می گیرند.

ظریف با بیان اینکه در سوریه داعش و النصره فعال هستند، گفت: ما باید همکاری کنیم و با راه حل سیاسی به جنگ پایان دهیم و کمکهای انسان دوستانه در گام اول مطرح است.

وی ادامه داد: ما امروز درباره توسعه روابط اقتصادی از جمله در خصوص انرژی، انتقال تکنولوژی مذاکره کردیم و همچنین در خصوص بحث مربوط به آوارگان نیز مذاکره کردیم که در این زمینه نیاز به همکاری مشترک داریم. باید انرژی خودمان را برای چالش‌های مشترک بگذاریم.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه در خصوص مسائل سیاسی، حقوق بشر و موضوعات مورد علاقه دو طرف صحبت کردیم، افزود: همچنین درباره جرایم سازمان یافته و مواد مخدر و موضوع افراطی‌گری از جمله مسئله افغانستان بحث کردیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران حاضر است در پی آزادی شهروندان آمرکایی برای پیدا کردن لوینسون مامور سابق اف بی ای کمک کند، گفت: نگاه ما نسبت به آزادی زندانیان انسان دوستانه است.

وزیر خارجه کشورمان در خصوص درخواست عربستان برای لشگرکشی به سوریه اظهار داشت: حضور بیشتر نظامیان در سوریه خطرناک است و همه نبردها باید تلاش کنند راه حل صلح آمیز برای موضوع سوریه پیدا کنند؛ نه اینکه وارد مرحله ای خطرناک در این رابطه شوند.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری انتخابات آتی در ایران گفت: ما به خواسته مردم خود احترام می گذاریم  و جامعه ما، جامعه ای چند صدایی است. در انتخابات پارلمان مردم ایران هستند که تصمیم می گیرند و این اراده مردم است که در صندوق های رای مشخص خواهد شد.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید