Performancing Metrics

لزوم تخصیص بسته های تشویقی به منظور توسعه گردشگری | اتاق خبر
کد خبر: 318565
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 17:37
عضو کمیسیون گردشگری اتاق تهران در گفت و گو با اتاق خبر خواستار شد
عضو کمیسیون گردشگری اتاق تهران: باید تا میزان مشخصی تسهیلات و بسته های تشویقی به منظور جذب سرمایه های داخلی و خارجی در راستای ساخت هتل و اقامتگاه تخصیص داده شود.

اتاق خبر- عضو کمیسیون گردشگری اتاق تهران در رابطه با چگونگی توسعه گردشگری در کشور گفت: کمیته پساتحریم و توسعه اقتصادی اتاق تهران کارگروه هایی را به منظور بررسی این قضیه تشکیل داده است.  

ناصر ریاحی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: به منظور رشد صنعت گردشگری در کشور به میزان هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیاز است تا به اهداف برنامه ششم توسعه دست پیدا کنیم. طبیعی است ساده ترین راه ورود این میزان وجوه به کشور، صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه گردشگری جزء تجارت های اول دنیا محسوب می شود، گفت: در کشور از جاذبه های زیادی در حوزه گردشگری برخوردار هستیم، همچنین تعداد زیادی از گردشگران مسلمان به دلیل اینکه شرایط موجود در کشور ما برای آن ها مطلوب تر است به ایران وارد می شوند.

ریاحی در رابطه با توسعه صنعت گردشگری گفت: در بحث توسعه نیاز به زیرساخت است، از آنجایی که هتل های موجود در کشور اندک است و حمل و نقل داخلی ضعیف است، نیاز به سرمایه گذاری احساس می شود.  همچنین امید می رود که با قراردادهایی که در زمینه خرید هواپیما انجام شده است، تدبیری نیز به منظور ساخت فرودگاه شود.

به گفته وی، باید تا میزان مشخصی تسهیلات و بسته های تشویقی به منظور جذب سرمایه های داخلی و خارجی در راستای ساخت هتل و اقامتگاه تخصیص داده شود.

ریاحی ادامه داد: در دوره پساتحریم عده ای به منظور بازدید از هتل و اقامتگاه های موجود به کشور وارد شده اند که نشانگر این است که علاقه به سرمایه گذاری در کشور وجود دارد فقط تا حدی باید قوانین را به نفع این سرمایه ها تغییر دهیم.  

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در رابطه با جایگاه ایران در بین کشورهای منطقه گفت: می توان گفت این موضوع اصلا قابل قیاس نیست. ایران از آب و هوای مختلف، مناطق گوناگون و همچنین ابنیه و مکان های دیدنی برخوردار است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. به عنوان مثال کشور امارات از مساحت کمی برخوردار است و بخش ساحلی آن محدود است ولی ایران بیش از 2 هزار کیلومتر نوار ساحلی دارد که از امتیازات کشور به حساب می آید.

وی ادامه داد: ایران از نظر امنیت نیز جایگاه ویژه ای در بین کشورهای منطقه دارد. علاوه براین حتی در دوران تحریم و اکنون که زیرساخت های لازم وجود ندارد همواره استقبال خوبی از کشور می شده است.

ریاحی در رابطه با پتانسیل های گردشگری روستایی در کشور گفت: کمتر جایی در دنیا وجود دارد که روستاهای آن به همان شکل سابق باقی مانده باشند، در حالیکه در ایران از جاذبه های روستایی فراوانی برخوردار هستیم که برای گردشگران اروپایی و دیگر کشورها از جذابیت بالایی برخوردار است. همچنین خصوصیات اخلاقی روستاییان ما از جمله مهمان نوازی، سادگی مثال زدنی نیست.

وی در رابطه با برگزاری همایش ملی گردشگری در اسفندماه گفت: امیدوارم در این همایش ها موسسه های بین المللی گردشگری نیز شرکت داشته باشند تا هرچه بیشتر در این زمینه به پیشرفت برسیم.

ریاحی به گردشگری پزشکی و سلامت در کشور اشاره ای داشت و اظهار کرد: به منظور توسعه این صنعت جلسه مشترکی بین کمیسیون اقتصاد سلامت و گردشگری برگزار شده است. ایران در این زمینه از موقعیت خوبی برخوردار است و گردشگری سلامت به شکل غیر منسجم و غیرارگانیک در کشور وجود دارد. تعداد زیادی به منظور معالجه و درمان به ایران می آیند وکه باید از این فرصت استفاده کنیم.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید