Performancing Metrics

فولکس واگن در اروپا عقب افتاد | اتاق خبر
کد خبر: 318608
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 04:57
بحران تقلب در تستهای آلایندگی برای پنجمین ماه متوالی بر سهم بازار اروپایی فولکس واگن اثر گذاشت و تحویل خودروهای این خودروساز آلمانی در آلمان و انگلیس با کاهش روبرو شد.


اتاق خبر: انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا اعلام کرد ثبت خودروهای برند فولکس واگن در این منطقه ماه گذشته چهار درصد کاهش یافت و به کمتر از 128350 دستگاه رسید در حالیکه فروش کل صنعت خودرو 6.3 درصد رشد کرد و به 1.09 میلیون دستگاه رسید.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ گروه فولکس واگن که شامل برندهای لوکس آئودی و پورشه و همچنین اسکودا و سیت است، 24.3 درصد از فروش خودروهای اروپایی در ژانویه امسال در مقایسه با 25.6 درصد در ژانویه سال گذشته را تشکیل داد.

بزرگترین خودروساز اروپا در تلاش است با بحرانی مقابله کند که از زمان اقرار به دستکاری موتورهای دیزلی و تقلب در تستهای آلایندگی آمریکا گرفتار آن شده است. در این بین رقیبانی مانند فیات کرایسلر که از موفقیت شاسی بلند رنگید جیپ بهره مند شده، برند اوپل جنرال موتورز و فورد موتور خریداران اروپایی بیشتری را جلب می‌کنند.

فولکس واگن با موافقت مقامات در ژانویه فراخوانها برای تعمیر خودروهای آلاینده در اروپا را آغاز کرد. اما عدم موافقت رگولاتورهای آمریکایی با پیشنهادهای تعمیر، نشست سالانه سهامداران این خودروساز را به تاخیر انداخت زیرا این شرکت قادر به برآورد دقیق هزینه‌های تعمیر در گزارش درآمدهای سالانه خود نبود. حدود 11 میلیون خودروی فولکس واگن در سراسر جهان از جمله 8.5 میلیون خودرو در اروپا آلاینده شناخته شده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش خودرو در اروپا ماه ژانویه برای بیست و نهمین ماه متوالی رشد کرد و از رکورد اندک سال 2013 بهبود بیشتری پیدا کرد. در میان پنج بازار بزرگ اروپایی، اسپانیا و ایتالیا بزرگترین رشد فروش را داشتند.

فروش اروپایی فیات کرایسلر در مدت مذکور 15 درصد، اوپل 12 درصد و فورد 11 درصد رشد کرد. فروش گروه خودروسازی فولکس واگن تحت تاثیر رشد 14 درصدی آئودی و همچنین افزایش فروش اسکودا قرار گرفت و یک درصد بالا رفت. ثبت خودروهای برند ب ام و که بزرگترین خودروساز لوکس جهان است 5.8 درصد رشد کرد در حالیکه مرسدس بنز 9.8 درصد بیشتر خودرو فروخت.

به نظر می‌رسد رقیبان فولکس واگن را هدف گرفته اند. فروشندگان فیات در آلمان 14.4 درصد تخفیف نسبت به برچسب قیمت می‌دهند که این خودروساز را بزرگترین تخفیف دهنده در بازار خانگی فولکس واگن ساخته است. فورد هم با 13.7 درصد در رده سوم قرار دارد. متوسط صنعتی تخفیف فروش خودرو در این منطقه 12.1 درصد بود که 0.2 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.

فروش برند فولکس واگن ماه گذشته 8.8 درصد در آلمان و 14 درصد در انگلیس کاهش یافت در حالیکه در اسپانیا راکد بود. برند سیت که گرفتار رسوایی آلایندگی شده با 17 درصد کاهش فروش در اسپانیا روبرو شد.کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید