Performancing Metrics

قیمت زمین شهرک های صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته تغییر نمی کند | اتاق خبر
کد خبر: 318620
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 21:01
معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه 22 هزار هکتار زمین در765 شهرک صنعتی آماده واگذاری به سرمایه گذاران کشور است، گفت: در سال 95 قیمت زمین در شهرک های صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته افزایش ندارد.

 معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه 22 هزار هکتار زمین در765 شهرک صنعتی آماده واگذاری به سرمایه گذاران کشور است، گفت: در سال 95 قیمت زمین در شهرک های صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته افزایش ندارد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا؛ زمین هایی که از سوی سرمایه گذاران اجرای طرح رها شده است مورد ساماندهی قرار می گیرد و این زمین ها از کسانی که تمایل به اجرای طرح ندارند پس گرفته شده و به سرمایه گذار واقعی واگذار می شود.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد رونق اقتصادی درکشور اظهارکرد: یکی از ماموریت های این سازمان فراهم کردن سریع زیر ساخت های صنعتی به خصوص ایجاد شبکه های آب، برق و گاز است تا بتوانیم سرمایه گذاران را در داخل شهرک های صنعتی کشور مستقر کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه در شهرک هایی که 50 درصد آن واگذار شده و 15 واحد نیز به بهره برداری رسیده باشد به صاحبان واحدهای صنعتی واگذار می شود، گفت: 333 شهرک مشمول واگذاری به شرکت های خدماتی در اقصی نقاط کشور است.
معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه 211 شهرک صنعتی در کشور به شرکت های خدماتی واگذار شده است، افزود: درآذربایجان شرقی 26 شهرک مشمول واگذاری است که 12 شهرک از آنها تا کنون واگذار شده است.
وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت نیرو در خصوص احداث نیروگاه های مقیاس کوچک خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه به کسانی که اقدام به احداث نیروگاه در شهرک های صنعتی کنند به ازای هر مگاوات برق 100 متر مربع زمین رایگان واگذار می شود.
محمد زاده با اشاره به بهره برداری تصفیه خانه شهرک صنعتی مراغه گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه ظرفیت پالایش فاضلاب صنعتی در آذربایجان شرقی به هشت هزار و 500 متر مکعب در روز می رسد.
وی افزود: از دیگر اولویت های کاری ما این است که از پساب تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک های صنعتی در جهت آبیاری فضای سبز استفاده کنیم و آب صنعتی را برای واحد هایی که از آب به عنوان سیستم های خنک کننده در چرخه تولید خود استفاده می کنند در اخیتار آنها قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز گفت: 16 طرح این شرکت با اعتبار 120 میلیارد ریال به مناسبت 29 بهمن در استان به بهره برداری می رسد.
محمدعلی عسگری اظهار کرد: ساختمان اداری شهرک صنعتی بعثت، تصفیه خانه مراغه، آماده سازی و آسفالت جاده شهرک صنعتی آخولا، آماده سازی شهرک میانه 2 و طرح های مربوط به شهرک سرمایه گذاری از جمله طرح های یاد شده است.
وی افزود: با افتتاح تصفیه خانه شهرک صنعتی مراغه 80 درصد واحدهای صنعتی درشهرک های صنعتی متصل به تصفیه خانه می شوند و تعداد تصفیه خانه های شهرک های صنعتی استان به 10 واحد می رسد.
عسگری گفت: با وجود کمبود اعتبار پروژه نیمه تمام در شهرک صنعتی وجود ندارد و امسال تا کنون 250 قرارداد برای اجرای طرح های مختلف امضا شده است.
وی میزان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی را از ابتدا تا کنون هفتاد و شش هزار و 14 میلیارد ریال و تعداد واحدهای صنعتی فعال آذربایجان شرقی را یک هزار و 818 واحد با اشتغال مستقیم 46 هزار و 894 نفر اعلام کرد و افزود: 374 واحد غیرفعال نیز دراستان وجود دارد که با متوسط 17 درصد واحد غیرفعال از متوسط کشوری که 19 درصد است، وضع بهتری داریم.
وی علت تعطیلی واحدهای صنعتی شهرک های صنعتی را به ترتیب کمبود نقدینگی، نبود بازار، اختلاف شرکا، مواد اولیه و مشکل تهیه ماشین آلات برشمرد.
عسگری اظهار کرد: 698 واحد صنعتی استان با بازدهی یک تا 49 درصد، 691 واحد با بازدهی 50 تا 70 درصد و 429 واحد با بازدهی 71 تا 100 درصد فعالیت می کنند.
وی افزود: یک هزار و 400 واحد صنعتی در حال ساخت نیز در استان وجود دارد که 519 واحد به مرحله نصب سوله و 65 واحد به مرحله نصب ماشین آلات رسیده اند و این در صورتی است که 80 درصد اتکای مالی به منابع داخلی شهرک های صنعتی است.

94111

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید