Performancing Metrics

1.5 میلیون تبعه خارجی غیرمجاز در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 318638
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 21:30
کدام استان بیشترین خارجی غیرمجاز را در خود جا داده؟
ایسنا نوشت: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: سالانه بین 350 تا 450 هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور طرد می شود.

اتاق خبر - احمد محمدی فر در نشستی در فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: در کشور یک میلیون و 500 هزار تبعه خارجی مجاز وجود دارد که در برابر خدماتی که جمهوری اسلامی به آنها می دهد هزینه می پردازند.

وی افزود: یک میلیون و 500 هزار نفر نیز اتباع خارجی غیر مجازند که در کل کشور پراکنده هستند که استان تهران با وجود 500 تا 700 هزار نفر در کشور بیشترین سهم را دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به طرد سالانه 350 هزار تا ۴۵۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از کشور، گفت: در سال جاری 640 هزار نفر از اتباع غیر مجاز دستگیر و طرد شده اند که در این زمینه 30 میلیارد تومان هزینه شده است.

محمدی فر با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت برای اتباع خارجی، یادآور شد: برای این طرح که با حمایت کمیساریای پناهندگان انجام شده است حدود 25 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

این مسئول ادامه داد: با دستور مقام معظم رهبری برای تحصیل فرزندان اتباع غیرمجاز تاکنون از 48 هزار دانش آموز اتباع غیرمجاز در مدارس ثبت‌نام شده است.

به گفته محمدی فر در طرح ساماندهی اتباع سه‌نگاه ایجاد شده که برخورد سلبی، دستگیری و طرد یکی از این دیدگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه مدیریت شرایط موجود مدنظر بوده است، یادآور شد: ساماندهی از داخل افغانستان باید صورت گیرد، البته در داخل کشور نیز ساماندهی شود و اثر انگشت از کلیه اتباع گرفته شود. کلیه آمار و اطلاعات و حتی عکس این اتباع باید به روز باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور از وجود 20 اردوگاه اتباع بیگانه در کشور خبر داد و گفت: در رفسنجان وجود اردوگاه ، جدای از ناراحتی که برای مردم ایجادکرده است، چهره نامطلوبی را در مناطق مسکونی ایجاد کرده است. هر جا نیاز باشد برای ساماندهی اردوگاه زیرساخت فراهم شود ما کمک می کنیم.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید