Performancing Metrics

راندمان نیروگاه‌ها در ایران 37.8 درصد است | اتاق خبر
کد خبر: 318729
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 09:04
با بیان این‌که راندمان نیروگاه‌های گازی در تمام دنیا پایین است، اظهار کرد: در حال حاضر راندمان نیروگاه‌های گازی ما 33 درصد است و زمانی که این نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی تبدیل شوند راندمان به 47 درصد افزایش می‌یابد که برای این مساله نیز برنامه‌ریزی‌هایی شده

اتاق خبر: معاون هماهنگی تولید شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: راندمان نیروگاه‌ها به‌طور متوسط 37.8 درصد است، اما براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است 17 هزار مگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی تبدیل شود که در این صورت راندمان نیروگاه‌ها به 40 درصد می‌رسد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ عبدالرسول پیشاهنگ با بیان این‌که راندمان نیروگاه‌های گازی در تمام دنیا پایین است، اظهار کرد: در حال حاضر راندمان نیروگاه‌های گازی ما 33 درصد است و زمانی که این نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی تبدیل شوند راندمان به 47 درصد افزایش می‌یابد که برای این مساله نیز برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

وی با بیان این‌که نیروگاه‌هایی که عمر طولانی دارند نیروگاه‌هایی هستند که با تکنولوژی‌های قدیم وارد کشور شده‌اند، بیان کرد: در شرایط فعلی به خاطر تامین برق مورد نیاز مجبور به حفظ نیروگاه‌های قدیمی هستیم.

پیشاهنگ با اشاره به 8000 مگاوات نیروگاه بخار که در حال نصب است، اضافه کرد: این کار می‌تواند جزو یکی از اقداماتی باشد که موجب ارتقای راندمان نیروگاه‌ها می‌شود.

وی با بیان این‌که راهکارهای دیگری را نیز برای ارتقای راندمان نیروگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم، ادامه داد: ایجاد اصلاحات روی پره‌ها و بدنه‌های توربین و همچنین به روز کردن نیروگاه‌ها می‌تواند در ارتقای راندمان نیروگاه‌ها تاثیر‌گذار باشد.کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید