Performancing Metrics

تصویب یک‌ مرخصی ویژه برای خانم ها در چین | اتاق خبر
کد خبر: 318754
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 20:19
سلامت آنلاین نوشت: همراهی مسئولان یکی از شهرهای چین با رفع مشکلات زنانی که دچار عادت ماهیانه می‌شوند باعث موافقت با قانونی جدید شد که بر اساس آن از این پس زنان می‌توانند هر ماه یک تا دو روز را در دوران قاعدگی خود از کارفرما مرخصی بگیرند.

اتاق خبر - براساس گزارش ایندیپندنت طبق قانون جدیدی که در یکی از شهرهای چین اتخاذ شده، زنان این شهر از ماه مارس ۲۰۱۶ می‌توانند در صورت داشتن دردهای شدید ناشی از قاعدگی، به مدت یک یا دو روز در ماه از محل کار خود مرخصی بگیرند مشروط بر این‌که تأییدیه‌ای از بیمارستان یا مراکز پزشکی به محل کار خود ارائه دهند.

این اولین بار نیست که در چین چنین قانونی تصویب می‌شود. تاکنون زنان منطقه شمال «شانشی» و منطقه مرکزی «هوبئی» نیز از این قانون بهره‌مند بوده‌اند. در منطقه «گوانگدونگ» واقع در جنوب چین نیز این طرح طی مدتی کوتاه، تا ۳ دسامبر سال گذشته، به طور آزمایشی به اجرا درآمد و به پایان رسید ولی تاکنون تصمیمی مبنی بر ادامه آن گرفته نشده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در این منطقه، حدود ۲۰ درصد زنان از این طرح ناراضی بودند زیرا معتقد بودند که این طرح در کار اختلال ایجاد می‌کند. علاوه بر چین، برخی کشورها از جمله کره جنوبی، تایوان، اندونزی و ژاپن نیز قوانینی دارند که به زنان اجازه می‌دهد در صورت داشتن درد شدید در دوران قاعدگی بتوانند مرخصی بگیرند.

این قانون در سال ۱۹۴۷ در ژاپن آغاز شد و در تایوان، ۳ روز در سال به زنان مرخصی قاعدگی داده می‌شود. در روسیه نیز سال ۲۰۱۳ چنین موضوعی مطرح شد ولی هرگز به عنوان قانون مورد تصویب قرار نگرفت.

یک پروفسور زنان و زایمان معتقد است که مرخصی زنان در دوران قاعدگی، انگیزه و بازدهی آنها را در محل کار افزایش می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر ۱۰ زن، یک زن در دوران قاعدگی از دردها و انقباضات شدید رحمی رنج می‌برد که بشدت بر فعالیت و بازدهی او در محیط کار اثر می‌گذارد. ایده مرخصی دادن به خانم‌ها در حین دوران عادت ماهانه، سال ۲۰۱۱ در چین مطرح شد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید