Performancing Metrics

سازمان امور مالیاتی از باشگاه ها مالیات ارزش افزوده می خواهد | اتاق خبر
کد خبر: 318756
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 10:57
مدیر عامل باشگاه نفت تهران از ورود سازمان امور مالیاتی به عملکرد باشگاه های فوتبال در حوزه مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

اتاق خبر: قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال 87 در کشور اجرایی شد. به استناد ماده 12 این قانون، برخی خدمات از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف است که عملکرد باشگاه ها در زمره این معافیت ها نیست.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ «منصور قنبرزاده» مدیر عامل نفت تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سازمان امور مالیاتی عملکرد باشگاه های فوتبال کشور از جمله باشگاه نفت را برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده بررسی کرده است.
وی توضیح داد که این بررسی ها در حالی صورت گرفت که هیچیک از باشگاه از موضوع مالیات بر ارزش افزوده اطلاع نداشته اند.
به استناد قوانین کشور، عدم اطلاع از مواد قانونی نافی مسئولیت افراد حقیقی و حقوقی نسبت به قانون نیست.
مدیر عامل باشگاه نفت تهران توضیح داد که «باشگاه نفت بابت مالیات بر ارزش افزوده مبالغ قابل توجهی به سازمان امور مالیات بدهکار شده است».
وی گفت: در صورتی که باشگاه مبالغ مطالبه شده سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نکنند، با جرائم سنگینی روبرو خواهند شد.
قنبرزاده با اعتراض نسبت به محاسبه و مطالبه مالیات بر ارزش افزوده از باشگاه های کشور گفت: باشگاه های فوتبال به صورت مستقیم درگیر انعقاد قرارداد با پخش محیطی و تبلیغات نیستند و به همین دلیل محاسبه مالیات بر ارزش افزوده از باشگاه ها دارای ایراد است.
وی توضیح داد که «چون همه قراردادهای پخش محیطی، تبلیغات و بلیط فروشی با سازمان لیگ فوتبال ایران منعقد شده است، بنابراین مالیات بر ارزش افزوده باید از سازمان لیگ فوتبال اخذ شود».
جستجوی نام سازمان لیگ فوتبال در پایگاه اطلاع رسانی روزنامه رسمی کشور نشان می دهد که چهارم اردیبهشت ماه سال 87 موسسه ای به نام «لیگ برتر فوتبال ایران» در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ثبت شده است. در این پایگاه، از زمان ثبت موسسه لیگ برتر فوتبال ایران فقط یک اطلاعیه تغییرات موسسه ثبت شده است.
به استناد پایگاه اطلاع رسانی روزنامه رسمی کشور، نخستین مدیران این موسسه «علی کفاشیان»، «عزیزالله محمدی»، «کریم ملاحی کارای»، «محمدرضا ساکت» و «علی کاظمی» بودند. به استناد این پایگاه، «عزیزالله محمدی» به مدت دو سال به سمت مدیرعاملی برگزیده شد و پس از طی مدت دو سال، هیچ آگهی در خصوص تغییر مدیر عامل در روزنامه رسمی کشور ثبت نشده است.
همچنین به استناد آخرین تغییرات ثبت شده در روزنامه رسمی کشور، در فعالیت موسسه «لیگ برتر فوتبال ایران» بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده 10 اردیبهشت 90 تغییراتی صورت گرفت.
«قنبرزاده» در ادامه گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا در باره مطالبات سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده از باشگاه ها گفت: سازمان امور مالیاتی به باشگاه های فوتبال اعلام کرده است که همه درآمدهای آنها از قبیل بلیت فروشی، پخش تلویزیونی، تبلیغات و اسپانسر مشمول مالیات بر ارزش افزوده است.
وی توضیح داد که باشگاه های فوتبال به طور مستقیم اقدام به انعقاد قرارداد با پخش های محیطی و تبلیغاتی ندارند و سازمان لیگ فوتبال مسئول این مساله است و در نتیجه سازمان امور مالیاتی باید مطالبات خود را از محل مالیات بر ارزش افزوده از سازمان لیگ فوتبال اخذ کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید