Performancing Metrics

کانادا تجهیزات بلوکه شده صنعت گاز ایران را آزاد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 318757
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 11:02
مدیرعامل پالایشگاه فجر جم از آزاد شدن تجهیزات گازی بلوکه شده ایران در کانادا خبر داد.

اتاق خبر: هادی هاشم زاده فرهنگ در حاشیه بازدید خبرنگاران از پالایشگاه گاز فجر جم افزود: توربینی را برای تعمیر به کانادا فرستاده بودیم که به دلیل تحریم نتوانستیم آن را تحویل بگیریم، اما به تازگی متوجه شدیم این توربین پس از برداشته شدن تحریم به بندرعباس ارسال شده است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی گفت: توربین های مورد استفاده در این پالایشگاه متعلق به شرکت های اروپایی است که در دوران تحریم، تعمیرات آنها با مشکلاتی مواجه بود و با کمک کارشناسان داخلی توانستیم آنها را رفع کنیم.
مدیرعامل پالایشگاه فجر جم اضافه کرد: نیروگاه این پالایشگاه با کمک شرکت هیتاچی ژاپن ساخته شده که قرار است در روزهای آینده کارشناسان این شرکت ژاپنی برای راه اندازی به ایران سفر کنند.
وی درباره سابقه فعالیت پالایشگاه فجر جم گفت: این پالایشگاه با هدف تصفیه و شیرین سازی گاز تولیدی میدان های گازی نار و کنگان ساخته شد، اما از سال 1389 بخشی از گاز تولیدی میدان پارس جنوبی نیز به این پالایشگاه منتقل شد.
هاشم زاده فرهنگ افزود: از سال 1398 میزان گاز تحویلی میدان پارس جنوبی به این پالایشگاه به روزانه 50 میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.
به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون بیش از 21 میلیارد مترمکعب گاز در این پالایشگاه شیرین سازی و به شبکه سراسری تزریق شده است.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه فجر جم با ظرفیت پالایش 125 میلیون مترمکعب گاز در روز در استان بوشهر قرار دارد.کد:94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید