Performancing Metrics

ایران از طرح عدم افزایش تولید نفت حمایت می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 318769
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1394 - 23:01
زنگنه اعلام کرد:
وزیر نفت با بیان اینکه ایران از تثبیت سقف تولید نفت اوپک حمایت می کند، گفت: علاوه بر اوپک، تاکنون روسیه و عمان از تثبیت سقف تولید نفت کشورها حمایت خود را اعلام کرده‌اند.

اتاق خبر- وزیر نفت با بیان اینکه ایران از تثبیت سقف تولید نفت اوپک حمایت می کند، گفت: علاوه بر اوپک، تاکنون روسیه و عمان از تثبیت سقف تولید نفت کشورها حمایت خود را اعلام کرده‌اند.

بیژن زنگنه امروز پس از نشست مشترک با وزیران نفت سه کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) گفت: پیرو جلسه ای که روز گذشته میان وزیران نفت عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا در دوحه برگزار شده بود، امروز جلسه ای در تهران و به میزبانی وزارت نفت ایران برگزار شد و وزیر صنعت و انرژی قطر، به عنوان رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، وزیر نفت عراق و وزیر نفت ونزوئلا در تهران حضور یافتند.

وزیر نفت با اعلام اینکه امروز جلسه خوبی داشتیم و گزارش جلسه دیروز به ما داده شد، ما از همکاری میان اوپک و غیر اوپک استقبال می کنیم، تصریح کرد: تصمیمی که گرفته شد برای اینکه اعضای اوپک و غیر اوپک سقف تولید خود را به منظور تثبیت بازار و بهبود قیمت‌ها به نفع مصرف کننده و تولیدکننده، نگه دارند، مورد حمایت ایران هم هست.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه اگرچه این گام نخست است و گام‌های بعدی نیز باید برداشته شود، در عین حال بیان کرد: این آغاز همکاری میان کشورهای عضو و غیر عضو برای بهبود وضعیت بازار جای خوشحالی دارد و ایران هم از هر اقدامی برای تثبیت بازار و بهبود قیمت نفت حمایت می‌کند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه در جلسه امروز وضع ایران و بازگشت کشور در پساتحریم تشریح شد، افزود: در این باره با وزیران نفت و انرژی عراق، قطر و ونزوئلا بحث کردیم و آنها با نگاه منطقی به این واقعیت نگاه کردند و من امیدوارم که در آینده با تلاش هایی که آغاز شده در آینده شاهد بهبود وضع بازار باشیم.

زنگنه درباره تاثیر نشست اخیر اعضای اوپک و غیراوپک بر قیمتها گفت: برای دیدن تاثیر آن بر قیمت‌ها باید صبر کرد.

وزیر نفت درباره ادامه همراهی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک تاکید کرد: همانطور که بیان کردم،  این گام نخست است و باید نگاه مثبتی به آن داشته باشیم اما فکر می کنم همه قبول دارند که باید بر وضع و واکنشهای بازار نظارت داشته باشیم و برای اقدامهای بعدی چنانچه نیاز باشد، مشورت کنیم.

این عضو کابینه دولت با اشاره به اعلام آمادگی برخی کشورهای غیر عضو اوپک برای همکاری، خاطرنشان کرد: همانطور که به من گفته شد، روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان، عمان و دیگر کشورها اعلام پیوستگی کرده‌اند که این گام مثبتی به شمار می‌آید و ما با آن برخورد مثبتی داریم و این آغاز خوبی است.

منبع: مهر 

94106

نظرات
ADS
ADS
پربازدید