Performancing Metrics

امروز روز انتخاب است؛ اقتصاد نفتی شیخ نشین یا اقتصاد صنعتی پیشرفت | اتاق خبر
کد خبر: 318814
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 12:13
سردار نقدی:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:تفکر اقتصادشیخ نشین به دنبال رسیدن به رفاه و آسایش زودگذر از راحت ترین راه است ومی گوید حالا که نفت وگاز داریم آنها را خام می فروشیم و با درآمد آن کالا می خریم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دومین کنگره همفکری بسیج دانش آموزی کشور که در محل مجلس قدیم با حضور نمایندگان بسیج دانش آموزی کشور برگزار شد با تاکید بر اینکه امروز سالگرد صدور فرمان تاریخی سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری است اظهار داشت: ملت ما از ابتدای مبارزات انقلابی با چالش های زیادی روبرو بوده و در هر مرحله انتخاب درست را انجام داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه در مقابل هر یک از این چالش ها دو نوع تفکر وجود داشته است گفت: در هر چالشی برخی به دنبال رفاه، آسایش و راحت طلبی بودند و راه راحت تر را انتخاب کردند و کسانی بودند که راه بهتر و درست را انتخاب کرده اند.

انتخاب مبارزه به عنوان راه درست رهایی از ظلم طاغوت

وی چالش رژیم شاهنشاهی را مهمترین چالش مبارزان انقلابی دانست و افزود: از همان روزهای آغازین عده ای بودند که به دنبال کنار آمدن با شاه و راضی شدن به سهمی از قدرت بودند.

سردار نقدی ادامه داد: امام قاطعانه گفت شاه باید برود؛ و مردم راهکار به خیابان آمدن و سختی کشیدن و خون دادن را انتخاب کردند و تا سقطوط رژیم شاهنشاهی از پای ننشستند و نتیجه آن شد که ملت ایران از ملتی وابسته، بی سواد و تحت ظلم و ستم تبدیل به ملتی مستقل، عزتمند، با اراده و با قدرت شد.

تولد قوی ترین نیروی امنیتی و نظامی از دل مقاومت در برابر دشمنان

وی در ادامه سخنان خود به وقایع پس از انقلاب اشاره کرد و آشوب گروه های قومی را چالش دیگری دانست و گفت: در مقابل این جریانات عده ای بودند که به دلیل راحت طلبی و رفاه زدگی به دنبال تشکیل هیأت های حسن نیت بودند و می گفتند باید با سهم دادن و کنار آمدن با این جریانات به آشوب ها پایان داد.

سردار نقدی افزود: اما امثال شهید چمران، شهید کاظمی، شهید بروجردی و ... با انتخاب راه بهتر تا محو کامل این آشوب ها و گروهک ها از پای ننشستند چرا که می دانستند که اگر راه راحت تر را انتخاب کنیم این قائله هیچ گاه پایانی نداشت و امروز وضع ما مثل عراق و سوریه بود.

وی چالش بعدی پیش روی انقلاب را فعالیت و تشکیل گروهک های وابسته به امریکا و فرانسه و دیگر کشورهای غربی دانست و خاطر نشان کرد: در این چالش نیز گروه های راحت طلب خواستند تا نظام با منافقین کنار بیاید و با دادن سهمی از قدرت به آنها جلوی ترور ها و خونریزی ها را بگیرد. اما ملت راه بهتر را انتخاب کرد و تا نابودی منافقین و گروه های تروریستی از مبارزه دست بر نداشت. که اگر راه اول را انتخاب کرده بودیم هر روز باید منتظر حادثه ای ناگوار و فاجعه ای در کشور می بودیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج چالش بعدی انقلاب را جنگ تحمیلی مطرح کرد و اظهار داشت: امریکایی ها صدام را وادار کردند تا به ایران حمله کند در همان سال ابتدایی جنگ گفته ها و نوشته های زیادی از جریان راحت طلب وجود دارد که تاکید می کند به دلیل قدرت نظامی صدام و اشغال شهرها توسط حزب بعث باید با صدام کنار آمد و از مناطق اشغال شده چشم پوشید و صلح تحمیلی را پذیرفت.

وی ادامه داد: با اینکه این گفتمان از خارج حمایت می شد و مرتب گروه هایی برای القای این خواسته به ایران می آمدند امام این مسئله را نپذیرفت و گفت تا وقتی که شهر های اشغال شده ما آزاد نشود ما هیچ صلحی را نمی پذیریم و ملت راه بهتر را انتخاب کرد.

بصیرت مردم در رفع فتنه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین فتنه های ۷۸ و ۸۸ را چالش های مهم دیگر انقلاب معرفی کرد و افزود: ایادی و مزدوران امریکایی در ایران اوضاع کشور را به آشوب کشاندند و برخی که به دنبال راحت طلبی و آسایش بودند می گفتند انتخابات لغو شود و نظام به آشوبگران باج بدهد تا این آشوب ها تمام شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج انتخاب های مردم در چالش های مهم پیش روی نظام را، انتخاب های درستی دانست و اظهار داشت: تولد قدرت نظامی، علمی، فرهنگی، سیاسی، هسته ای و امنیتی برای انقلاب اسلامی نتیجه انتخاب راه بهتر توسط مردم بود نه انتخاب آسایش طلبی و رفاه و راه راحت تر.

وی ادامه داد: در قرن های گذشته هر بار که مورد هجوم دشمنی قرار گرفتیم بخشی از خاک ایران جدا شده اما این بار که ملت ایران راه درست و بهتر را انتخاب کرد، پیروز نبرد شدیم.

چالش اقتصادی جنگ تحمیلی امروز دشمن بر علیه مردم ایران

سردار نقدی چالش اقتصادی را مهمترین مسئله پیشروی ملت دانست و گفت: در مقابل هجمه اقتصادی دشمن یک تفکر می گوید چطور می شود راحت باشیم و آسایش داشته باشیم اما تفکر دیگر می گوید راه بهتر این است که با اقتصاد مقاومتی و تحمل کمی سختی در جنگ اقتصادی هم پیروز باشیم.

وی افزود: امروز روز انتخاب است؛ انتخاب بین یک اقتصاد شیخ نشین نفت فروش یا اقتصاد پیشرفته صنعتی.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تبیین اقتصاد شیخ نشینی و راحت طلبی اظهار داشت: این تفکر می گوید حالا که نفت و گاز داریم آنها را خام می فروشیم و با درآمد آن کالای لوکس  می خریم و پز می دهیم.

اقتصاد شیخ نشین رفاه زده در مقابل اقتصاد مقاومتی

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی می گوید باید ظرفیت ها و نقدینگی داخلی را فعال کنیم اما اقتصاد شیخ نشینی می گوید باید با باج دادن به قدرت های بزرگ و کنار آمدن با آنها زمینه را برای ورود سرمایه های خارجی به کشور مهیا کنیم.

سردار نقدی گفت: در حالی که اقتصاد مقاومتی به دنبال رسیدن به صنعت پیشرفته، به روز و بومی است اقتصاد راحت طلب و شیخ نشین با پول نفت فناوری های دست دوم و ازرده خارج دیگران را وارد کشور می کنند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی بر تولید داخلی و مصرف کالای تولید داخل تاکید دارد اما اقتصاد رفاه زده شیخ نشین، نگاهش واردات و مصرف کالای لوکس خارجی است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج توزیع عادلانه سود بین تمام عوامل تولید و نظارت و مدیریت بر بازار را مشخصه اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و تاکید داشت: در اقتصاد رفاه زده شیخ نشین با خیر و شر بازار کاری ندارد و معتقد است عرضه و تقاضا بازار را تنظیم می کند.

خام فروشی مهمترین راهکار اقتصاد شیخ نشین برای تامین نیازها

وی اقتصاد رفاه زده شیخ نشین را به ضرر همه مردم به ویژه نسل آینده ی ایران دانست و گفت: این اقتصاد جز خام فروشی و چپاول منابع طبیعی و فسیلی کشور برای رسیدن به رفاه برنامه دیگری ندارد، درحالیکه این منابع محدود است و با این تفکر بیشترین ضرر برای نسل آینده خواهد بود.

سردار نقدی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی راه بهتر را انتخاب کرده و نشان داده است. اما آنهایی که به دنیال رفاه طلبی هستند از بیان حقیقت طفره می روند، شعار اقتصاد مقاومتی می دهند اما کار دیگری می کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: نمونه بارز چنین رفتاری قرار دادهای نفتی است که طی آن زمین را برای برداشت منابع فسیلی آن به شرکت خارجی واگذار می کنند. و باید جلوی چنین قراردادهایی گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران امروز با افتخار همچنان حرف های امام راحل را تکرار می کند تصریح کرد: این افتخار بزرگی برای ملت ایران است که بدون حذف کردن حتی یک جمله از سخنان، مواضع، آراء و اندیشه های امام بزرگوار آن ها را نصب العین خود قرار می دهد.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید