Performancing Metrics

هر کس صلاحیت قانونی دارد، در انتخابات شرکت کند | اتاق خبر
کد خبر: 318830
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 13:03
آیت‌الله نوری همدانی:
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: هر شخصی که صلاحیت قانونی دارد، باید در انتخابات پیش رو شرکت کند، چراکه همانند نماز و روزه، وظیفه‌ای دینی و ملی است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایلنا، این مرجع تقلید در درس خارج فقه به بخشی از بیانات حضرت امیر (ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: «امام علی علیه السلام به مردی که می‌گفت: بار خدایا! از فتنه به تو پناه می‌برم فرمود: می‌بینم که از مال و فرزندت به خدا پناه می‌بری. خداوند متعال می‌فرماید: «جز این نیست که دارایی‌ها و فرزندان شما فتنه (مایه آزمایش) هستند». چنین مگو بلکه بگو: بار خدایا! از فتنه‌های گمراه کننده به تو پناه می‌برم».

وی با اشاره به این‌که «تمام انسان‌ها مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرند» اظهار کرد: باید از فتنه‌ها و آزمایش‌های گمراه کننده به خدای متعال پناه برد تا بتوان از این مسیر به سلامت عبور کرد.

این مرجع تقلید اظهار کرد: امتحان خداوند متعال به این نحو است که جریان‌هایی مربوط به اعمال انسان پیش آورده و انسان‌ها را آزمایش می‌کند که بر اساس وظیفه الهی به چه مقدار عمل کرده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی، انتخابات را آزمایشی دنیوی برای مردم دانست و گفت: انتخابات در دنیا بسیار مهم است و بر اساس آمار، ۵۴ میلیون نفر در ایران صلاحیت شرکت در انتخابات را دارند.

این استاد خارج فقه حوزه خاطرنشان کرد: بر ما لازم است تا با شرکت در انتخابات عظمت و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی خود را به دنیا نشان دهیم.

وی با تأکید بر این‌که «لازم است همه مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند شرکت کنند» تصریح کرد: هر شخصی که صلاحیت قانونی دارد، باید در این انتخابات حضور داشته باشد، چراکه همانند نماز و روزه، وظیفه‌ای دینی و ملی است.

این مرجع تقلید بیان کرد: وقتی می‌گوییم دین از سیاست جدا نیست، شرکت در انتخابات نیز بر ما لازم و واجب می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: رشد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... با انتخابات به دست خواهد آمد و باید حضوری فعال در آن داشت.

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید