Performancing Metrics

آیفون 6s خود را به یک ترازوی همراه تبدبل کنید | اتاق خبر
کد خبر: 318875
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 02:50
بدون شک تا کنون نام فناوری Force Touch به گوشتان خورده است. همان طور که میدانید اپل این فناوری را با نام ۳D Touch وارد آیفون های خود کرد چرا که قادر است سه سطح مختلف از فشار انگشت بر روی صفحه نمایش را تشخیص دهد.

اتاق خبر - این فناوری که در نسل جدید آیفون ها یعنی سری ۶ به کار گرفته شده قابلیت ها متنوعی را به صفحه نمایش و برنامه ها می دهد. یکی از جالب ترین قابلیت های این نوع صفحات نمایش اندازه گیری وزن است! در ادامه به شما نشان می دهیم چگونه می توانید آیفون خود را تبدیل به ترازو کنید.

در پشت پرده ی صفحه نمایش های Force Touch یک لایه با سنسورهای خازنی که ما بین شیشه و نور پس زمینه قرار گرفته دیده می شود. این لایه فشار وارد شده بین دو قسمت را اندازه می گیرد و به سیستم عامل می دهد تا برنامه ها یه کمک آن بتوانند از این قابلیت بهره مند شوند. از آن جایی که اپل API مورد نیاز را برای توسعه دهندگان منتشر کرده تا کنون برنامه ها و بازی های مختلفی بر مبنای ایده های ۳D Touch منتشر شده اند که برای نمونه می توان به برنامه های اینستاکرام و بازی BADLAND 2 اشاره کرد که روز به روز تعداد برنامه ها و بازی هایی که 3D Touch را پشتیبانی می کنند افزایش می یابد.

برای استفاده از این قابلیت جدید آیفون باید ابتدا 3D دستگاه را از این قسمت فعال کنید:  Settings > General> Accessibility<3D Touch   هممچنین در این قسمت می توانید میزان حساسیت تاچ سه بعدی را تنظیم کنید.

 

Adjust-3D-Touch-sensitivity-if-needed.jpg

اگر چه هنوز برنامه ی خاصی برای اندازه گیری وزن اشیا برای iPhone 6s منتشر نشده اما برنامه آنلاینی وجود دارد که این کار را برای شما انجام می دهد. برای استفاده از این برنامه مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا Safari دستگاه خود را باز کنید و در قسمت آدرس آن pltarun.github.io/scale را تایپ کنید.

در این قسمت باید جسمی را بر روی صفحه نمایش قرار دهید و گزینه Tare را انتخاب کنید تا برنامه بتواند وزن جسم مورد نظر را اندازه بگیرد. این عمل مانند صفر کردن یا در اصطلاح کالیبره کردن ترازو است. پیش از هر چیز این نکته را به یاد داشته باشید که جسم شما باید رسانا باشد چرا که صفحه نمایش خازنی نمی تواند اجسام غیر رسانا را تشخیص دهد.

Go-to-pltarun.github.ioscale.jpg

اکنون می توانید وزن هر جسمی را اندازه بگیرید. کافی است جسم دلخواه خود را در کنار جسم رسانایی که در مرحله قبل بر روی صفحه قرار دادید بگذارید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که بر اساس آزمایشات انجام شده بر روی صفحه نمایش های آیفون، این صفحه نمایش ها تنها قادرند ماکزیمم وزن ۳۳۷ گرم یا ۱۲ انس را اندازه گیری کنند. اگرچه اندازه گیری وزن به این روش آن چنان هم دقیق نیست اما اعداد به دست آمده از اندازه گیری های مختلف به اندازه کافی به یک دیگر نزدیک هستند که بتوان این نتایج را به عنوان وزن جسم مورد نظر پذیرفت.

منبع: بروزرسانی

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید