Performancing Metrics

دومین غول نفتی چین میادین خود را تعطیل می کند | اتاق خبر
کد خبر: 318927
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 16:59
شرکت نفتی «ساینوپک» از غول های بزرگ انرژی در چین و کل قاره آسیا از بستن شماری از میادین خود به دلیل نوسانات بهای نفت خبر داد.

 

اتاق خبر: این اولین بار است که یکی از شرکت های بزرگ نفتی چین در پنج دهه گذشته اقدام به بستن میادین نفتی خود می کند.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ «ساینوپک» دومین شرکت بزرگ نفتی چین محسوب می شود و این شرکت روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل پایین آمدن بهای نفت، چاره ای ندارد جز آنکه چهار میدان نفتی خود را در استان «شاندونگ» در شرق کشور تعطیل کند.
پنج دهه قبل اولین بشکه نفت از میادین نفتی «شنگلی» دومین میدان بزرگ نفت چین تولید شد و هر چهار میدانی که قرار است تعطیل شود در همین منطقه قرار دارد.
در بیانیه شرکت یاد شده آمده است که سوددهی به کمترین میزان رسیده و بهای نفت همچنان کاهش می یابد و نوسانات فراوان بتدریج ساینوپک را مجبور به تعطیلی این میادین کرده است.
«شنگلی» زمانی از سودده ترین میادین نفتی چین بود اما با کاسته شدن از بهای نفت این میدان در سال گذشته میلادی شاهد زیانی در حدود یک میلیارد و 400 میلیون دلار بود.
بهای نفت از اواسط سال گذشته میلادی تاکنون به نصف کاهش یافته و بهای هر بشکه نفت دریای شمال به 30 دلار رسید که کمترین قیمت دستکم از سال 2009 میلادی است.
روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین نیز گزارش کرده که تولید برای اولین بار در هفت سال گذشته در میدان نفتی «داچینگ» که شرکت ملی نفت چین آن را اداره می کند، کاهش قابل توجهی یافته است.
این میدان در سال گذشته میلادی بیش از 38 میلیون تن نفت تولید کرد که در مقایسه با سال 2014 میلادی یک و نیم میلیون تن کمتر بوده است.
کاهش بهای نفت در بازار جهانی باعث شده است تا خسارات عمده ای به بخش ها و شرکت های انرژی دنیا وارد شود.
میانگین بهای تولید یک بشکه نفت در چین 40 دلار است و زمانی که قیمت به 30 دلار برسد تقریبا همه شرکت های نفتی زیان ده خواهند بود.
پیش بینی شده است که در سال جاری میلادی میادین نفتی در نقاط مختلف چین بتدریج میزان تولید را کاهش دهند در غیر این صورت هر روز متحمل میلیون ها دلار زیان خواهند شد.کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید