Performancing Metrics

پیگیری اولویت های ایمن سازی سفرهای نوروزی ۹۵ | اتاق خبر
کد خبر: 318948
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 19:09
در شصت و هشتمین نشست كمیسیون ایمنی راه‌های كشور، علاوه بر گزارش وضعیت ایمنی رانندگی در ۸ ماه نخست سال۹۴ ٬ درباره تأمین منابع مالی برای روشنایی محورهای پرتصادف کشور تصمیم‌گیری شد.

اتاق خبر:در شصت و هشتمین نشست كمیسیون ایمنی راه‌های كشور، علاوه بر گزارش وضعیت ایمنی رانندگی در ۸ ماه نخست سال۹۴ ٬ درباره تأمین منابع مالی برای روشنایی محورهای پرتصادف کشور تصمیم‌گیری شد.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ در این نشست موضوع «تأمین منابع مالی برای روشنایی نقاط پرتصادف شبكه راههاي كشور» در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که پس از جمع‌بندی مقرر شد برای اقدام به كمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان‌ها ابلاغ شود.

متن مصوبه کمیسیون به شرح ذیل است:

۱. لیست نقاط و مقاطع پرتصادف مصوب كارگروه ویژه تعیین و اولویت‌بندی طبق دستورعمل نحوه شناسایی و اولویت‌بندی نقاط پرتصادف راه‌ها، در كمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان، مطرح و نهایی گردد.

۲. اولویت تامین اعتبار روشنایی به نقاط و مقاطعی اختصاص می‌یابد كه بر اساس تحلیل‌ و مطالعه صورت گرفته تامین روشنایی اولین اولویت ارتقای ایمنی نقطه- مقطع پرتصادف باشد. لیست نقاط به شركت‌های توزیع برق استان‌ها اعلام می‌گردد.

۳.استانداری‌های كشور نسبت به تامین هزینه بهای برق مصرفی بر اساس لیست اعلامی كمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان، اقدام نمایند.

علاوه بر این مقرر شد خط مشی (سیاست) بكارگیری روشنایی در شبكه راه‌های برون‌شهری توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تهیه شود.

همچنین گزارش وضعیت ایمنی رانندگی در ۸ ماه نخست و آبان ماه  ۱۳۹۴  ارائه شد که با توجه به افزایش تعداد متوفیان و مجروحان در آبان ماه سال جاری نسبت به سال قبل و وجود نگرانی مبنی بر روند افزایشی آن تا انتهای سال، مقرر شد گزارش تحلیلی الگوی تصادفات در یک بازه زمانی بلندمدت در اسرع وقت با پیشنهاد مشخص در خصوص اولویت اقدام در سال ۱۳۹۵ تهیه و با همكاری اعضاء در كارگروه ویژه كمیسیون نهایی شود.

دستور کار پایانی شصت و هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با توجه به درپیش بودن سفرهای نوروزی در خصوص گلوگاه‌های ترافیكی شبكه راه‌های کشور بود که مقرر شد كمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان با پشتیبانی و ریاست استانداران و مشاركت اعضاء، به صورت مستمر نسبت به پیگیری و گزارش عملكرد فعالیت‌ها،‌ چالش‌ها، وضعیت حمل‌و‌نقل و تردد به‌ویژه در گلوگاه‌های ترافیكی(تصادفات رانندگی، هرگونه حوادث احتمالی مختل‌كننده شبكه حمل‌ونقل و ...) اقدام کند.

همچنین مقرر شد مدیریت ترافیک بر گلوگاه‌های شبكه راه‌ها متمركز شود تا ضمن به حداقل رساندن زمان سفر كاربران، ترافیک روان و حداکثر ایمنی در جریان تردد و رضایت‌مندی كاربران حاصل شود.کد:94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید