Performancing Metrics

کف گیر داعش به ته دیگ خورد | اتاق خبر
کد خبر: 318963
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 19:43
ایسنا نوشت: سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد، در حمله نیروهای ائتلاف ضدداعش به محل ذخایر نقدی این گروه تروریستی صدها میلیون دلار نابود شده است.

اتاق خبر - به نقل از خبرگزاری فرانسه، استیو وارن، سخنگوی ائتلاف ضدداعش تحت‌ رهبری آمریکا در این باره گفت: جنگنده‌های ائتلاف بیش از 10 مورد از محل ذخایر نقدی داعش را طی حملات روزهای اخیر خود مورد هدف قرار داده‌اند.

وارن طی گزارشی ویدئویی از بغداد توضیح داد: ما رقم دقیقی که در این حملات امحا شد را در اختیار نداریم اما معتقدیم طی این حملات صدها میلیون دلار متعلق به گروه داعش نابود شد.

وی ادامه داد: مشخص است که نابودی تمامی اسکناس‌ها در این حملات غیرممکن است بنابراین می‌توان گفت که ممکن است این تروریست‌ها توانسته باشند مقادیری از اسکناس‌ها را از محل جمع‌آوری کنند. اما ما معتقدیم این حملات ضربه بزرگی برای ذخایر مالی داعش بوده‌اند.

هدف قرار دادن مستقیم ذخایر مالی داعش بخشی از استراتژی گسترده‌ای است که برای قطع منابع مالی این گروه تعین شده است. جنگنده‌های ائتلاف علاوه بر این زیرساخت‌های نفتی این گروه در مناطق تحت کنترل آن را بمباران می‌کنند.

وارن خاطرنشان کرد: تاثیر این حملات را می‌توان در گزارش‌هایی دریافت کرد که بر اساس آن‌ها دا‌عش حقوق نیروهای خود را تقریبا نصف کرده است.

وی توضیح می‌دهد: این مسئله برای ما نشانه بسیار خوبی است که نشان می‌دهد حملات ضدداعش توانایی کسب درآمد آن‌ها را محدود کرده است.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید