Performancing Metrics

سند اشتغال لرستان دوباره رد شد | اتاق خبر
کد خبر: 318993
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1394 - 21:40
سند اشتغال سال ۹۵ لرستان برای بار دوم توسط مدیریت ارشد استان در کارگروه اشتغال رد شد تا هوشنگ بازوند از عملکرد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه انتقاد کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال لرستان ظهر پنجشنبه در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد که در آن به موضوعاتی چون برنامه اشتغال دستگاه های اجرایی استان برای سال آینده، وصول مطالبات بانک ها از سوی فرمانداری ها، پرداخت تسهیلات از جانب بانک ها به مشتریان صنایع و بررسی مشکلات واحدهای کارآفرین اشاره شد.

رد دوباره برنامه اشتغال لرستان از سوی استاندار

در ابتدای جلسه علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان برنامه ای برای ایجاد فرصت های شغلی در سال ۹۵ ارائه داد که این برنامه مورد تائید استاندار لرستان قرار نگرفت.

استاندار لرستان پس از مشاهده برنامه پیشنهادی آشتاب عنوان کرد: این برنامه قابل قبول نبوده لذا باید کارگروهی ویژه برای تهیه برنامه اشتغال سال آینده استان تشکیل شود.

این در حالی است که پیش از این نیز در یکی دیگر از جلسات کارگروه اشتغال استان برنامه پیشنهادی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از سوی هوشنگ بازوند رد شده بود.

پرداخت ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانکهای لرستان

در بخش دیگری از جلسه رئیس شورای هماهنگی بانک های لرستان به میزان معوقات بانک های استان اشاره کرد و گفت: کل سیستم بانکی استان در بخش کشاورزی ۱۳ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.

بیژن مقدم بیرانوند میزان تسهیلات پرداخت شده در بخش ساختمان را ۳۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال برشمرد و گفت: تسهیلات پرداختی سیستم بانکی در بخش صنعت و معدن شش هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: تسهیلات پرداخت شده در بخش خدمات بازرگانی توسط بانک های استان ۱۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیر هماهنگ کننده بانک های لرستان میزان معوقات بانک های دولتی استان در بخش زلزله را دو هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال دانست و بیان داشت: بانک ملی هزار و ۵۲ میلیارد ریال، بانک ملت ۴۷۰ میلیارد ریال، بانک سپه هفت میلیارد ریال، یانک کشاورزی ۲۳۰ میلیارد ریال، بانک تجارت ۱۴۲ میلیارد ریال، بانک رفاه ۱۵۱ میلیارد ریال و بانک صادرات ۵۴۰ میلیارد ریال معوقه در بخش زلزله دارند.

مقدم کل مصارف بانک های دولتی استان را ۶۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برشمرد و یادآور شد: دو هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال معوقه تسهیلات زلزله مربوط به سه شهرستان خرم آباد، دورود و بروجرد است.

رفع مشکلات کارآفرینان لرستان در تهران

در بخش دیگری از کارگروه اشتغال از مدیران عامل شرکت پارسیان زاگرس کوهدشت و رصد خانه کاسین لرستان دو کارآفرین نمونه استان تجلیل شد و در ادامه این دو کارآفرین از بی مهری های بانکها و ادارات استان نسبت به بخش خصوصی سخن گفتند.

محمد نسایی مدیرعامل رصدخانه کاسین لرستان با اشاره به اینکه مشکلات کار و کارآفرینی در لرستان ریشه ای است اظهار داشت: لایه های مختلف در مشکلات کارآفرینی دخیل بوده و برای رفع این مشکلات باید به تهران مراجعه کنیم در حالیکه کارمندان ادارات استان به راحتی می توانند آن ها را برطرف کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی همه افراد مزایای شرکت های دانش بنیان را می دانند اما در لرستان هنوز با چنین مفاهیمی در ادارات مشکل داریم.

نسایی گفت: همه باید کمک کنیم مشکلات استان را در داخل آن حل کرده نه اینکه آن ها را به مرکز انتقال داده و از آن ها انتظار رفع مشکل داشته باشیم.

گلایه های کارآفرین برتر ملی از مدیران صنعتی و مالیاتی لرستان

کامران سهرابی مدیرعامل شرکت پارسیان زاگرس کوهدشت از ایجاد ۱۱۰ فرصت شغلی در این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت فعالیت خود را در سال ۸۹ با ۱۳ نفر آغاز کرد و اکنون ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

وی به وجود برخی مشکلات و حمایت نکردن برخی دستگاه ها از بخش خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: با وجود اینکه لرستان دارای منابع آبی فراوانی است ولی شرکت ما برای راه اندازی فازهای دیگر خود به علت کم آبی استان مجبور شده در کرج فعالیت کند و این جای تاسف دارد.

این کارآفرین ملی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان کوهدشتی شهرک صنعتی آن را به علت کمبود امکانات از جمله نداشتن تابلو در این محل نمی شناسند اضافه کرد: شرکت ما روزی ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش لازم دارد ولی بانک ها برای پرداخت تسهیلات همکاری نمی کنند.

سهرابی با بیان اینکه چه با وجود تسهیلات چه بدون تسهیلات اشتغالزایی خود را در سال ۹۵ به ۲۰۰ نفر افزایش خواهم داد افزود: جا دارد مسئولان استان ما را بیشتر حمایت کنند زیرا ما نیز فرزند این استان بوده و کارمان خدمت گذاری به مردم لرستان است.

وی با اشاره به اینکه درد بخش خصوصی زیاد بوده و حرف در اینباره زیاد است ادامه داد: وقتی در مراجعه به ادارت مشکلاتمان حل نمی شود ترجیح می دهم اصلا به ادارات مراجعه نکنم.

سهرابی از بانک های استان خواست واحدهای صنعتی را حمایت کنند و بیان داشت: متولی امر واحدهای صنعتی یعنی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تا کنون یک بازدید از واحد ما نداشته و اداره مالیاتی با اشد مجازات با ما برخورد می کند گویی که با مجرم طرف است.

مدیرانی که به سختی بخش خصوصی را می پذیرند

استاندار لرستان پس از شنیدن مشکلات این دو واحد خواستار پیگیری و رفع مشکلات آن ها در ستاد تسهیل استان شد و گفت: نگرانی این افراد به ویژه در خصوص توجیه نبودن برخی کارمندان درست بوده لذا از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواسته ایم همایشی برای بدنه کارمندان دولت مبنی بر پذیرش بخش خصوصی برگزار کنند.

بازوند با اشاره به اینکه حتی مدیران استان نیز بخش خصوصی را به سختی می پذیرند ادامه داد: عبور از بدنه کارمندان دولت توسط بخش خصوصی کار دشواری است و اگر این افراد بخش خصوصی را نپذیرند رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید جوابگو باشد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید